Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >   Chatt om Ditt och Datt   >   Äldre inlägg (arkiv)   >  
Äldre inlägg till 19 april 2011
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9044) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 02 april 2011 kl. 22.19
Nja. Så länge Vassmaarn inte ser dubletter ab Bin Laden så får det väl gå an.

Skulle Hultarn flytta till korvkiosken? Undrar om den omtalade kiosken skulle kunna vara riksdagshuset i vår lilla bananrepublik. Och helikoprarna dess flygvapen... Kavalleriet får väl de övriga riddarna runt sockerkaksborde bilda. Fast en statsminister får vi ju ha också. Kanske Grållen kan när han inte letar efter en Grålla.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9045) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 02 april 2011 kl. 23.18
Jäpp, Hultarn ska tillbaks till korvkiosken. Vassmáarn ser nog dubletter på det det mesta nu för tiden. Med Hultarn inneboende och sockerkaksbak hela vintern, sätter det¨sina spår. Angående statsminister/korvkiosken bostaden till en Hultarn. Räcker det mer än väl med en en s.K "arbetetarbyssja" vid andra länders statsbesök frukost vid Mac Donalds, middag hos Änkan och kaffe hos
Vasmáarn. Efter lite Grovdoppa kanske det blev något riktigt sagt.
Angående helikoptrar och flygvapen, så tror jag det är som Grannen säger : Tror inte Manchester Uniited Overdrive är en helikopter, utan det låter mer som ett hockeylag. Grannen har även gått ur karaktärsklubben, enligt sonen.
Kan bara inte bli låta berättaatt om Olle "mä röven", tänk att han fick napp till slut med sitt jagande efter en "dam" det är sötare än en marsipanbakelse.
Ursäktar Håkan om du inte fär någon tråd i detta. Men har varit i Karlssons hobbyrum.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9047) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 03 april 2011 kl. 09.25
Jodå. Mac Donalds måste vara en femstjärnig restaurang men frukost, middag och kvällsmat. De har ingen sockerkata vad jag vet. Kanske får plocka bort en stjärna för detta och låta dem behålla fyra i alla fall. Prefekt när statsbesök kommer. "arbetarbyssjan" fungerar säkert som en lyxsvit. Och korvkiosken som ett högkvarter. Blir bra när högdjuren från andra länder kommer.

Med lite sockerkaka och "sockerdricka" löser säkert riddarna runt sockerkatsbordet problemen i arabvärlden och många andra härvor galant.

Intressant att läsa om karaktärsklubben runt sockerkaksbordet i alla fall.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9057) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 03 april 2011 kl. 14.49
Nja, med karaktärsklubben menade grannens pojke,när han talade om att fadern/Grannen gått med i den. Att när fadern slutat med sockerkakan vid den berömda kalvningen förra året. Var han så dålig med huvudvärk och illamående. Att han jämrade sig i två dagar och sov i ladugården. Med de återkommande orden: Aldrig mer sockerkaka, aldrig mer. Men efter vad jag förstått, stoppar han ner handen i kakburken då och då. Fast kakbordet har kanske inte sju sorters kakor längre, men tältsängen finns allt kvar i ladugården.
Visst duger en byssja och Hultarns korvkiosk och Mac Donalds, till dessa besök. Med Hultarns begrepp om geografi och tänkande så vet han ungefär var Skara ligger, sjukhuset i Lidköping och alla kantarellställen i skogarna runt telefonkiosken. Så vid statsbesöken kan det severas smörstekta kantareller, blåbär till efterrätt sedan mycket dopp till kaffet. Som inhemsk kultur kan Ankebonnen sjunga Country and Western.änkan kan väl vara kaffeflicka hon har ju trots allt lite finare maner över sig. Grannen kan ju guida dem på gården och visa hur ett svenskt jordbruk fungerar, sedan besök hos Karlsson och se på hans grävskopa och sedan besöka hans hobbyrum. Övernattning i byssjan, dagen efter jakt hos Karlssons bror. Sedan kan ju Hultarn berätta om sin utlandsresa på 60-talet, han var i Dalsland och det låg långt borta det.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9067) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 03 april 2011 kl. 21.38
Smörgås med smörstekta kantareller är aldrig fel. Helst skall brödbiten vara lite brynt i stekpannan också. Med tanke på geografins kunnande så kanske det räcker med en landshövding eller två på "statsbesök".

Men storheterna runt sockerkaksbordet är inte att förakta. Det avhandlas säkert lösningarna på världsproblemen där utan några storheter från utlandet.

Utlandsresa i Dalsland. Undrar om han tog sjövägen dit (= Dalslands kanal).
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9068) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 03 april 2011 kl. 23.01
Misstänker att han var i Håverud på utlandsresan, för han har sett "ena ränna i luften som det rann vatten i som är lika stor som åna". Det måste ha gjort stort intryck på honom. Undrar ibland om han över huvud taget har gått i skolan. Men fåglar kan han som den värsta ornitolog även mycket om naturen, hur djuren beter sig och lever. Han kanske skulle bli natur och miljöminister istället, jordbruksminister kan han nog inte bli då blev det väl sockerbetor överallt, med tanke på sockerkaksbaken.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9094) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 07 april 2011 kl. 20.10
Undrar vad riddarna runt sockerkaksbordet hittar på denna helgen. Några "statsbesök" från Dalsland?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9095) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 07 april 2011 kl. 21.48
Vårstädning i Hultarns korvkiosk imorgon, enligt Grannen som har levererat en ny piasavakvast till honom. Härsen ska komma med lite tjärpapp till taket och när Hultarn fått igång vedspisen blir det väl kaffekokning med mycket grovdoppat kan jag tänka mig, troligen också musikalisk underhållning bestående av country framförd av riddarnas egen Caruso. Vassmáarn ska visst kolla så Härsen gör rätt med tjärpappen. Olle "mä rôven" har ju fullt upp med annat nu för tiden, så han kommer inte. Grannen kikar säkert in och hjälper till med städningen, hjälpsam som han är. Änkan var visst inbjuden, men hon tackade vänligt nej. En del andra ska visst tillfrågade om de vill hjälpa till. De flesta frågade om Vassmáarn kom, hans sockerkaka på norsk turbojäst är ju berömd i hela socknen. Det brukar vid dessa tillfällen vara fullt runt sockerkaksbordet till och med väpnare kommer som Blåsare- Lars pojk, det är nog värt ett besök/reportage för vidare rapportering
Så du får förstå att statsbesök från Dalsland, det hinns inte med. Undrar om Hultarn, den store statsmannen har fallskärm någon gissning vad den kan bestå av ?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9097) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 08 april 2011 kl. 18.31
En ny piasavakvast till Hultarn? Hinner han med och åka med de andra kärringarna till påsk? Och de andra riddarna. Får de följa med?

Fast ett kalas hos Hultarn är nog inte att förakta. Blir nog bra.

Och fallskärmen. Kanske massor av sockerkakssmet. Fast å andra sidan. Om man skulle ÅKA med en fallskärm så skulle nog en sockerkaka smaka bra på resan ner.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9098) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 08 april 2011 kl. 23.54
Fallskärmen duger kanske till Hultarn i undantagsfall, han vill nog inte ha smet, utan färdibakat. Kom dit vid cirka 19.00 tiden och djäklar vad de doppat, givmilda som de är bjöd de doppa (jag var inte trögbed). För Grannen, blir det ladugården inatt och troligen imorgon. Tur han har son som är driftig som sköter det hela. Vassmáarn vidhåller fortfarande att han sett Bin Laden och att poliserna och pressen inte tror honom. Lennart "med magen". även kallad "store Lennart" var där med sin flickvän. Han spelade gitarr, han har gått en kurs på detta instrumnet i början 70-talet. Han kan en låt, men med olika texter. Låten är House of the the rising sun, men att han låtarna är allt han sjunger är alt från från Anna- Lena Löfgrens Lyckliga gatan till Stupid Girls med Lady Gagga är en annan sak. Och det hela med bakgrundssångaren Ankebonnen. För att inte glömma en dansare Hultarn med kommentaren: Di ä för omöjliga på musik di pöjka.
Förresten, har Hultarn rest ett partytält, ett par presenningar över X antal stolpar och diverse förankringar gjorde så att alla fich plats och det höll mot blåsten. Olle " mä röven" s.k har ju fått tjej/kvinna och hennes son som vi numera kallar Olles "pôjk", lånar/har fått Olles gamla Puch Dakota modell 68 färg röd. Han och pojkens syster, särskilt Olles tjej/kvinnas son tycker att Olle bara är så djävla cool. Så Olle har fått kvinna i huset och som jag sagt förut det är sötare än en marsipanbakelse.
Kommer med mer rapport imorgon när det värsta lagt sig, skulle jag redovisa allt från Jas/ Gripens bränsle, aktiebörsen, säker investerinrng ? I, så fall Jonsgårdarn, plattläggare-Kalle det tycks vara säkra investeringar enligt hjärntrusten/riddarna.
Ursäktar igen om tråden är tappad för mycker hembakat, man blir ju däst i magen.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9103) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 10 april 2011 kl. 00.03
Håkan, angående Hultarn och riddarna så säger vi det i engelska, med ett citat ur filmen Slapshoot/Slagskott: To much to soon. Men i Olle "med rôvens pôjk" tycks det finnas en mycker driftig "hele" som vi säger i skarabôrj. Han och grannens pôjk tycks ha funnit varandra, särskilt i Hur det ska drivas i skogskötseln, tvivlar inte en sekund på att inom 20- år är de stormagnater, i lant och skogsskötsel. Olles "pôjk^ går från klarhet till klarhet och visar sig vara en djäkel på motorsåg.- Köra, motorsåg ? Det lärde mig morfar när jag var tio år, helt oförstående till min fråga, var han lärt sig det.
Inget illa om Olles, kvinna och hennes barn, bara roligt att han fått ett liv och får ta tillbaks ett påstående av mig att hans drömtjej var Diana Palmer, Fantomens hustru.
Och Arne, kom tillbaks till forumet, eller jagar du en Grålle som har rymt till vårbete.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9130) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 14 april 2011 kl. 15.36
Grållen rymt på vårbete? Är du säkert på att det inte är Grållor han rullar som hastigast efter? Han tänder säkert på alla cylindrar när han får se en.

Och när Grållen kommer ikapp en Grålla får hon det,lika säkert som brandmännen, hett om öronen.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9137) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 15 april 2011 kl. 05.35
Ja, om Grållen hittar en Grålla och det blir diverse "aktiviteter" är det nog risk för gräsbrand. Grållar ska visst vara särskilt besvärliga efter kalla och snöiga vintrar. Det går en skröna om att en våryster Grålle istället för en Grålla ska ha nöjt sig med en dieseltank, under det hela vrålande: Plåt som plåt, men detta är nog en modern myt.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9148) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 15 april 2011 kl. 19.53
ja, du Håkan hos riddarna har det skett en katastrof, Molockens hus har brunnit ner till grunden. Denna stackars människa hade nog med problem förut och även riddarna. Själv visste han inte ens om han hade någon försäkring. Jag betalar bara räkningarna, sa han. Vi får väl hoppas att torpet var försäkrat. Att hela hans liv brunnit upp tänkte han inte på, den enda tanke han hade var hans älskade katt, den av mina barn döpt till Moltas, brunnit inne. Konstigt mitt i allt eländet i eftermiddag mobiliserade Hultarn hela styrkan, visste att systersonen hade en husvagn som grannen körde dit. Alla riddarna hjälpte till även de som inte är med "riddarna" så husvagnen var på tre timmar fullt möblerad med allt från Tv, till kaffebryggare (alla har vi något som kan undvaras)även ström drogs av en elektriker från hans koppling i en stolpe/luftledning ?.
Till mig sa han bara att det han lånat av mig brunnit inne och så frågade han så snällt: Om di katta får mer onga får jag en då.
Får hoppas att han hade försäkrat. Och är det inte fantastiskt att dessa människor i samhällets marginal, ställer upp och ordnar det för en medmänniska. Så snabbt dessutom.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9151) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 15 april 2011 kl. 21.31
Diverse aktiviteter bland Grållar = Smågrållar? Kanske något för barnen att köra runt med i sandlådan....

Ja. De är inte för inte de är riddare runt sockerkaksbordet. Att deras slott (= Molockens hus) skulle brinna upp var inte bra men hoppas det ordnar sig. För ett nytt högkvarter behöver de ju.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9152) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 16 april 2011 kl. 00.01
Nja, Grållar med kvinnor det kan bli gråsuggor ( särkilt när om han nöjer sig en dieseltank ) Småbarnen ? Sandlådan. En 10 och en 14 -åring på Data-lan i två dygn om de orkar i närliggande socken, det är ingen sandlåda, Bossar, Snipers, Wow ,Gud vet allt. Vad de gör, bara de inte spelar GTA och det gör de inte.
Molockens hus, tycker jag bara en sannsaga om att människor io periferins tillvaro ställer upp på varandra. Om din/min bostad brinner upp har du/jag får du/ jag på tre timmar, husvagn med ström, Tv,parabol, gammal video et.c. Kan du/jag med så kort varsel få detta ordnat. Ursäktar, men det är bara en liten berättelse om hur människor ska och bör ställa upp på varandra. Fortsätttning följer, ursäkta om jag låter sur.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9153) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 16 april 2011 kl. 12.45
Ingen fara. Nog skulle man tillhöra riddarna kring sockerkaksbordet med tanke på vad du berättar om husbranden och hur Molocken fick en ny bostad snabbt.

Gråsuggor blir det säkert många. Kommer på löpande band. Fast undrar om Grållen har tid. Vårbetet du vet...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9156) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 16 april 2011 kl. 15.57
Var hos Molocken med vänner en stund, att Molocken inte mår bra är helt förståeligt. Även om man inte tycker att man har något så är det en katastrof om allt man har brinner upp. Fantastiskt att riddarna kunde ordna detta, de flesta har det ju väldigt knapert Grannen och Olle och några till är rätt så täta, men Hultarn och de andra har det inte fett.
Misstänker att det blir gravöl hos Hultarn ikväll, för de hade jobbat till sent i går kväll med den tillfälliga bostaden. Och katten som med säkerhet kunde läsa ska ju sörjas. Till och med "store Lennarts" kvinna kan intyga att katten kunde läsa texten när det tittades på film.
Inte ska vi väl tro att de ljuger ?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9158) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 16 april 2011 kl. 21.46
Grannens pojk och Olles "pôjk" har varit här och lämnat rapport. Molockens tragedi är katten, han är väl chockad (inte den innebrände katten). Beundrar dessa av många ansedda dåliga samhällsmedborgare att de på ca: 10 timmar ordnat en fullt möblerad husvagn med attiraljer. Men de små driftiga pojkarna, hade redan på gång en uppbyggnad av den nedbrunna fastigheten. Olles "pôjk"
hade redan det klart, med sin storebror som bara Olle med sin nya familj visste om. Grannens son är driftig men Olles "pojk", får säga som Finn Åke: Den du !
Förresten i Hultarns partytält ska det visst vara fullt hålli-gång. Vassmāarn, var visst hemma och tittade över jäsningen av det senaste sockerkaksbaket. Han ska visst ha gjort ett expriment sägs det med att blanda i några apelsiner. Eller som han säger; Dä ä nôttit mä frokt.
Håkan gör inte du som jag, saknar Arne ?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9159) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 16 april 2011 kl. 22.10
Undrar vad som hände med Arne. Något måste hans frånvaro bottna i.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9160) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 17 april 2011 kl. 22.10
Arne, han kanske har fullt upp med Grållen, det har ju brunnit ner hos Molocken, Grållen har nog kollat Arkivguiden och fått reda på att det är fritt fram, till någon gammal Fordtraktor eller reservdel hos Molocken, dom lär ju vara välsvarvade rerservdelarna. Så misstänker att Arne just nu försöker stoppa en Grålle med en katthanes drift i mars.
Arne, har jag fel angående din frånvaro ?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9161) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 18 april 2011 kl. 17.33
Stackars Grållor.....

Undrar hur man hejdar en pilsk Grålle.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9162) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Måndag den 18 april 2011 kl. 22.32
På Novaja Semblas höga fjäll, fick jag en Knäpp.

Tre trappor upp ner källarn satt en död man och läste i en bladlös bok utan pärmar.
Ljudlösa steg hördes utanför,in träder en vitklädd man i svart,han tar fram en bladlös kniv utan skaft
och stöter i den hjärtlöse mannens hjärta.Den döde mannen slår sönder det sönderslagna fönstret
och hoppar upp i en tom brunn,och där står två nakna kärringar med händerna i byxfickorna
å spelar fiol på en lös sträng.
Grållen har nog också fått en Knäpp.Han rullar omkring i Ceylons brända dalar och letar och letar.
Han har väl fått Spastara på hjärnan.
Hoppas han snart kommer hem så vi kan få oss en ny Knäpp och diskutera
dom mellanfolkliga samlevnadsproblemen.
Sätter ja på radion blir han sur,han tycker ej om det här accordspratandet,som jag kallar snatter.
Vi hinner ej höra vad dom säger,men det kanske dom inte tycker är så viktigt.
I dag haver jag putsat en massa fönster på utsidan.Jag gör som så att jag fyller käften med Brännevin
så fräser jag ut lite ibland på rutan och gnider som bara tusan,
men fram på ettermedda håller ja mej på marken,ja ä ju ingen ungdom längre.
Traktorer,datorer,motorsågar och allt annat fungerar,men ack herre huru länge.
Snart ä Brännevinet slut å sola går i moln å ingen fallskärm har ja.
Ja har la inte varit tillräckligt korkad.
Mvh.Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9163) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 18 april 2011 kl. 22.38
Det, är nog en fråga Arne har bäst kunskap på. Dessa Grållar de är nog värre än katthanar i mars. Kanske jag skulle fråga Hultarn, har han fått lite sockerkaka i sig klarar han nog av att förklara detta också. Han hade sett på Tv hos Vassmáarn om kärnkraftsolyckan i Japan, nu har han kommit på lösningen där med. Det enda jag kommer ihåg av den röriga förklaringen var slutorden- så sa di göra bara att ha ett stort lock över verket. För han hade varit och sett ett elverk på någon gård och menade att kärnkraftverket är nog inte större. Han hade visst fått pension idag så han hade varit nere på systemet och skaffat "köpesprit".
Ibland undrar jag,hur han är "vulpen" som vi säger i Skarabôrj.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post9164) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 19 april 2011 kl. 16.58
Brännevin kan nog smaka ibland. Somnar så skönt under bordet....

Fast undrar hur mycket sprit Grållen kan få i sig. Rätt så ren får den nog vara så blir han nog pigg.

Jag funderade lite. Riddarna har ju sitt sockerkaksbord. Undrar vad Grållarna har sitt någonstans. Kan det vara mutterbordet i storskogen som de har, marskatter som de blivit. Eller hemma hos Arne i ladugården? Vad tror ni, Kenneth och Arne? För någonstans måste de ju ta vägen efter sina äventyr.
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)