|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 30 april 2011 kl. 08.52
|
Grållen, till skrot det vore ju hemskt. I så fall får vi utlysa landssorg vid hans hädanfärd. Spelat in film, rört sig bland kungligheter och varit i rymden Grållen är unik. Arnes rörande dikt om Grållen slår ju Strindbergs berömda Ett halvt ark papper med flera hästlängder. För övrigt har Karlsson "trädgårdsfest" ikväll ett 30-tal är inbjudna, det blir nog en stor afton med tyska hobbyartiklar kan jag tänka mig.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 30 april 2011 kl. 12.24
|
Tänk en Grålle med vingar uppe hos Sankte Per. Usch vad hemskt. Tänk också alla Grållor som inte längre får uppleva en storhet som Grållen. Arne! Tag väl vara på din Grålle. Trädgårdsfest? Riddarna och deras vapendragare?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 01 maj 2011 kl. 00.05
|
Vad är det för hemskt med en Grålle med vingar hos Sankte Per ? Grållen har ju enligt Arne haft närmare kontakt med Utomjordingar (det hade Jungru Maria (oxå) och blivit far, inte kan jag tro Arne att driver med oss! Riddarna och väpnarna ingen aning. Karlsson och riddarna känner knappt varandra. Men han känner till en stor del av deras underhållspatruller och vissa av pagerna samt deras jungfrur. När jag lämnade festen hade Karlsson en mycket het diskussion med sin granne om hans katt som pissade i Karlssons trädgård, "samtalet" höll på att sluta i slagsmål. Men Karlssons granne visade foto på när Karlsson i fyllan och villan pissade på hans gräsmatta och räknade antal deciliter han tömde ur sig vid det tillfället och vad katten tömmer under året. Det slutade med att Karlsons granne delade Karlssons hobby, tänkt vad tyska importerade hobbyartiklaer kan göra att folk förenar sig med varandra. Och grillningen ska ju skötas av Lennart "med magen" och inte av amatörer, bara kommentarer till Hot dogs mä Dennisgôbben Dä går då lika bra mä vecka öl som hälst. Icas kôrv Harboeöl, Ericssons kôrv öl Tuborg i svarta bôrka. Revbenspjäll, där går han utanför registret med kommentaren. En matsup, grillmästaren ska ha tre. Det hela beror på vätskeförlusten som han fått vid den svettiga grillningen. För övrigt var/blev de flesta drängafulla hos Karlsson. Det sista jag hörde var Karlssons kommentar om grannen: Fram med kameran han har somnat i min hammock, han ska få igen. Bäddat för Grannsämja ?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 01 maj 2011 kl. 09.39
|
|
Sverige stryk av Norge i ishockey ? Låter som ett försenat aprilskämt. Nej, Arne får släppa till Grållen som coach för Sverige.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 03 maj 2011 kl. 21.03
|
|
Att Grållen blir en Rymd-Grålle någon gång emellanåt går väl an. Han kommer ju tillbaka till moder jord med nya bravader. Kommer han till Sankte Per så är han ju defintivt borta. Med vingar och allt.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Onsdag den 04 maj 2011 kl. 17.31
|
|
Tror Grållen är nog hockey-coach just nu efter förlusten mot Norge, Sverige har ju vunnit efter den matchen. Grållen till Sankte Per och borta för evigt det vore ju en tragedi. Undrar hur mycket betalt Arne får för Grållens coaching eller tar coachen sig till Stockholm och återupptar nattlivet ?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Onsdag den 04 maj 2011 kl. 20.12
|
Grållen som coach i ishockey. Imponerar säkert på Grållorna också. Fast det är ju bara arbete under en del av året. Bra på taktik är säkert Grållen. Vem håller i träningen och grovjobbet av landslaget? Kan det vara Grållens husse? Vart är du, Arne?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 05 maj 2011 kl. 18.07
|
|
Arne,kanske lindar klubbor med tej/tape eller slippar skridskor och lär hockeypojkarna köra motorsåg.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 05 maj 2011 kl. 22.34
|
|
Förresten Håkan, har inte sett Wassmāarn sedan Usa sköt Bin- Laden. Enligt honom skulle ju Bin-Laden vara i Sverige. Kan vi ana en konspirationsteori ?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 06 maj 2011 kl. 14.28
|
Är Wassmáarn den kurir som USA hade span på innan Bin Laden togs? Eller var det fel Bin Laden som strök med och den rätta finns i Sverige`? Grålle Bin Laden?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 06 maj 2011 kl. 21.59
|
Jo då Wassmāarn vidhåller sin kontakt med Bin Laden, när han han var i en närliggande stad och köpte den berömda norska turbojästen. Det var då han träffade Bin Laden visserligen rakad och klädd i jeans Ska försöka citera bagaren enligt honom: du se änna ut som Bin Laden och han skulle ha svarat: Det var inte dåligt att känna igen mig. Att Bin Laden kunde prata felfri svenska hade sockerbagaren inte tänkt på. Men det problemet har Ankebonnen löst " di ähjärntvättade dä har ja sett på Jöns Bonde filmera där di skjuter å pangar" det mäste vara dokumentärerfilmer enligt honom , han har dett dom hos Bergstedt. En av de få som tycker guldåldern infunnit sig, han har inte köpt Dvd-spelare, dator M.m alla som vill bli av med gamla videofilmer kör det till honom. Han står som tomten på julafton fast omvänt "dän har ja, dän ja inte sett o.sv" och plockar ur säcken. För övrigt har jag åkt på helvetes förkylning. Tur man medikamter hemma. Arne, vad gör du och Grållen denna afton.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 06 maj 2011 kl. 22.07
|
|
Glömde, tala om att Usa har nog inte span på Wassmāarn misstänker att polisen har det. Bor nästan sist på vägen inne skogen aldrig sålt något, bekantskapskretsen 40 plus så varför kolla en människa med hobbyintressen.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 08 maj 2011 kl. 09.18
|
Har polisen span på honom kanske han använder turbojästen och sockret till annat än sockerkaka. Fast det kanske räcker till båda och blir över. Sitter och funderar på om det finns Grållar med turbomotorer. Fast lite turbojäst skulle kanske hjälpa. Grållen får nog lite gaser i magen men det kanske inte spelar någon roll.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 08 maj 2011 kl. 14.27
|
|
Turbojästen till annat ? Kanske det, men han säger ju att sockerkakan jäser så bra med turbojästen. Grållen fick nog turbomotor om husse matade honom med den sockerkakan.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 08 maj 2011 kl. 22.01
|
Kanske sockerkakan är det bästa för Grållen om man skall utrusta honom med torbomotor. Du har så rätt. Kanske husse ger honom lite brännevin som pricken på I:et. Grållar går ju på det mesta. Turbojästen skall nog vara i sockerkakan och ingenannanstans
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Söndag den 08 maj 2011 kl. 22.48
|
Jaha kära vänner, jag har talat om för Grållen vad ni skrivit till och om honom. Att han skulle hjälpa Svenskera mot Norge är uteslutet. Jag är ju en gammal Båhuslänning säger han. Men turbojäst och sockerkaka de va grejer de, men va gaser det blev, han la av en rökare och flög iväg över Blåkulla med ett stort gasmoln efter sej, nästan som efter en miljöklassad bil. Efter ett par veckor kom en gammal Ardennermärr släpande på han. Vad dom har för sig i aftonsvalkan får ni gissa er till. Den gamla Ardennermärren viskade till mej, hälsa Lufsen å Wulcan.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 08 maj 2011 kl. 22.57
|
|
Härsen, hade vägen förbi när jag låg i feber och förkylning. Mina medikanter var inte urdruckna så han tyckte det passade på hans sjukdom oxå. Tänk att Svarta Vinbär köpta på bolaget kan bota det mesta. Härsen var inte pigg när han kom på besök, men när han cyklade vidare var det som Gösta Fåglum i sin glans dagar. Tur att Apoteksmonopolet har blivit fritt. Men bör inte denna butik som säljer Svarta Vinbärsbrännvin ha jour?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 09 maj 2011 kl. 15.53
|
Flög Grållen över Blåkulla? Var han ute och roade sig med de andra kärringarna menar du? Nåväl. Något roligt kan han ha för sig våran gamla kompis, Grållen. Hoppas husse har det bra också med gumman. Tror ni inte att det är någon som har Svarta Vinbärsbrännvin och samtidigt har jour? Så många som bränner ute i buskarna.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 09 maj 2011 kl. 20.01
|
Grållen tycks klara det mesta. Tror inte att Svarta Vinbärsbrännvin hjälper nu eller något annat är fortfarande golvad av förkylningen. Trevligt Arne fått hem Grållen igen fast trött och sliten efter sina eskapader. Roligt att Grållens senaste sällskap känner till oss Håkan. Usch det blir till krypa ner i sängen igen. Feber, hosta och snorighet kanske synd att Härsen tog min medicin.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 09 maj 2011 kl. 20.51
|
|
Tog Härsen brännevinet ditt? Det var inte snällt. Hoppas du blr bättre ändå.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Tisdag den 10 maj 2011 kl. 07.49
|
|
Han ansåg att det botade hans sjukdom bättre, förresten så försökte jag med Svarta Vinbär och Vodka. Det gick inte ner. Blir bättre tror jag inte, Rösten är på väg att försvinna. febern gått upp i natt. Tror du Grållen kan komma på besök i egenskap av doktor?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 10 maj 2011 kl. 14.47
|
Grållen på besök i egenskap av dator? Kanske i nästa liv. Fast möjligheten finns ju att han mailar sig själv från en dator till en annan. Det blir ju ännu en rymdresa för vår Rymd-Grålle - Cyberrymden. Fast tänk Grållen som en dator. Är han inte snäll är det bara att rycka ur kontakten.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Tisdag den 10 maj 2011 kl. 19.36
|
Nej, Grållen i egenskap som doktor. Kanske i detta fallet Cyber-doktor, men med Grållens bakgrund med Arne som Husse kan jag tänka mig att han kan ha en hel del medikmenter som recept. Kan man rycka ur kontakten på barnen de driver gäck med sin far. Med kommentarer som: Tänk att du äntligen år tyst, prata istället för att väsa, är du i målbrottet, är du stum, nej kanske dags för offentliga spöstraff, det kanske är för grovt men kyrkan här intill har åtminstone kyrkostocken kvar. Kanske dags för den ? Men misstänker att jag själv hamnar i den Hultarn var här för övrigt efter besök i byn, något "överlastad" som de skrev förr. Tror inte han märkte att jag var var så gott som röstlös. det enda jag förstod var att Usa eller: Ämerikanara får bevisa di skötet Bin Laden för Vassmáarn ljuger inte. Hultarn är ju redan en banbrytare inom kroppens funktioner så han och sockerbagaren kanske är det inom Bin Laden oxå. Arkivguiden först som alltid med världshistoria och scoop Bin Laden lever i Sverige, allt enligt Hultarns sanningsvittne. Vi får nog fråga Arne vad Grållen, den stora Gurun anser.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 10 maj 2011 kl. 20.41
|
Okej. Jag ser att jag läste fel i hastigheten. Doktor blev dator. Fast Grållen som doktor skulle nog funka väldigt bra ty Grållen är både vis och väldigt intellektuell på sitt vis. Allätare är han också. Han går ju på allehanda bränslen. Fast jag undrar om de inte sett Bin Landen i alla fall - Grållen bin Laden....
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Tisdag den 10 maj 2011 kl. 22.17
|
Tja, med deras sockerkaksintag kan de ha sett Bin Grållen. Kanske skulle framföra detta tiil bagaren även det så kallade "sanningsvittnet". Men han bryr nog inte just nu, poliserna hade nog inte span på honom, när de hamnade hos honom och han tänkte efter ( det tog bara 14 dagar) någon narkotikapåverkad person hade gjort något, kört in på hans och grannarnas framfartsväg, kört en stulen bil i diket och sprungit ur bilen in i skogen samt blivit tagen senare. Poliserna undrade ju bara om han sett något, vilket han inte hade. Det enda Bagaren är rädd för just nu, är att Hultarn som berättat händelsen, inte någon trodde på honom som ögonvittne. har plockat "tjuvgods" ur bilen. Den innehöll massor med tekniska apparater som Dvdspelare, datorer o.dyl för Hultarn är det bara en låda med något i och lagt det i någat av bagarens uthus. Tror att jag efter denna förkylning kan göra ett besök hos Bergstedt och Ankebonnen, det var något unikt med dokumentärfilmen Näver säj Näver med Jöns Bonde, Bergstedt kan historien. Och han har mer än Julafton, Molocken fick plötsligt en massa videofilmer över, som varit förpassade i ett uthus. Bland annat hans berömda Åsa Nisse samling, många givande filmkvällar
|
|
|
|
|