|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Onsdag den 11 maj 2011 kl. 16.51
|
Bin Grållen kan mycket väl ha flugit in i World Trade Center på sina äventyr. Med för mycket jäst sockerkaka i tanken kan det gärna bli galet. Och i partier med videofilmer kan man hotta allehanda rariteter. Stål-Grållen. t,ex,
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Onsdag den 11 maj 2011 kl. 21.09
|
Kanske Åsa- Grållen i raketform (vilket han var enligt Arne efter sockerkakan), Åsa- Grållen på hal is, de finns säkert i den till Bergstedt skänkta samlingen om Åsa-Grållen med medhjälparen Klabb-Arne. Undrar vad de är ute på för äventyr en sådan har afton, tjuvjakt eller tjuvfiske ? Kanske sitter de och filosoferar i maskinhallen om sina eskapader, spelar kort och äter sockerkaka. Arne kan du inte skicka hit doktor Grållen fortfarande så gott som röstlös, hostar så jag kräks, snorig det enda ljusa är att febern har sjunkit. Doktor Grållen har säkert någon dunderkur mot denna förkylning som inte vill ge sig.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 12 maj 2011 kl. 20.04
|
Handlaren Gråll-kvisten i Åsa-Grållen filmerna får vi inte glömma. Kenneth! Har du försökt med jäst sockerkaka och brännevin?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 12 maj 2011 kl. 20.35
|
|
Jäst och sockerkaka har jag inte försökt. Men det sistnämnda försökte jag förra helgen, fick knappt i mig något, det som var kvar tog ju Härsen i söndags han var ju oxå sjuk, sa han. Hans sjukdom blev botad i alla fall. Undrar, vad han hade för sjukdom som botades så snabbt ? Doktor Grållen kanske känner till den sjukdomen. För övrigt har jag börjat kvickna till eller som den störste av mina huliganer sa till lillebror : Kolla liket lever, det är nog en zombie.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 12 maj 2011 kl. 21.38
|
Härsen och Grållen kanske går på raketbränsle båda två. Fast Härsen fick kanske en snällare variant av bränslet och blev botad. Doktorn Grållen kanske vet något om detta. Kanske riddarna runtsockerkaksbordet har botemedlet som du behöver. De kanske har lite sockerkaka över.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 12 maj 2011 kl. 22.07
|
Det kanske var raketbränsle i den medicin jag inte drack ur inte för att jag märkte något, men Härsen hade en väldig fart på cykeln efteråt. Doktor Grållen känner säkert till det. Riddarna har jag inte en aning om de har sockerkaka men chansen är väl stor att de till och med har grovdoppa. Grannen var för övrigt och undrade om jag är tillfrisknande lämnade en rapport om att "Lennart med magen" hade ont i magen "dä måste göra extra ont när man har så stor mage" Hultarns så kallade partytält skulle visst stå kvar till efter midsommar. Olle "med rôven" har det jäktigt gardiner bytes, huset ska målas. Målning ska det visst bli med de små entreprenörena som lagt ett anbud. Olles nya familj har verkligen gjort underverk med honom. Änkan har jag inget hört om, hon kanske är ute med Grållen ?
|
|
|
Av Eivor Andersson (Eivora) - Fredag den 13 maj 2011 kl. 12.54
|
Eftersom ni verkar längta så mycket efter sockerkaka, så kan jag bjuda på (en visuell) till ishockeyn ikväll Väl bekomme... Eivor
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 13 maj 2011 kl. 14.12
|
|
Tackar, för denna bild Eivor. Ser att du inte följt Wassmāarns recept hans sockerkaka ser inte sådan ut den är mycket "saftig". Men din är nog mycket hälsosammare och godare. Åsa Grållen och Klabb Arne kanske kan lämna ett utlåtande. Håkan tror du inte att Eivors sockerkaka är bättre i längden.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 14 maj 2011 kl. 12.31
|
|
Det kan nog vara så. Är det sockerkaksbagaren som finns i bakgrunden? Kan det vara sockerkaksugnen som finns till vänster?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 14 maj 2011 kl. 22.12
|
|
Ja, visst Håkan kan det nog så vara, det hela påminner om Änkan fast cognacen till kaffet fattas. Hon har oxå några liknade dockor. men porslinet Eivor är det i miniatyr, eller riktigt? Änkan brukar severa kaffe i liknande.
|
|
|
Av Eivor Andersson (Eivora) - Söndag den 15 maj 2011 kl. 00.57
|
Det är miniatyrer från mitt docksåp i köksskåpet. Dockan är en husa köpt på Fredriksborgs slott i Danmark (kallar henne Rut- utan avdrag) och bakugnen är en ljuslykta (kamin)från Göksäter på Orust, Lite barnasinne har jag kvar... Eivor
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 15 maj 2011 kl. 01.48
|
Misstäkte, det var miniatyr kaffeservsisen alltså, men fortfarande misstänkt likt änkans kaffeservis dock då i större format. Får Änkan se denna bild blir hon "helsåld". Må väl Eivor. Åse Grålle med Klabb Arne var är ni ?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 15 maj 2011 kl. 10.29
|
|
Undrar om de blivit marskatter båda två. Vad säger gumman om detta måntro. Indraget brännevin för Klabb Arne i en vecka? Hårda bud.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 16 maj 2011 kl. 21.15
|
|
Misstänker oxå att de rännt runt på bygden, indraget brännevin synd om Klabb- Arne i så fall, med sin frånvaro på detta forum kan jag tänka mig att han fått samma bestraffningen ungdomen får numera, dataförbud. Undrar vad Åsa- Grållen får för straff ? indragen K-sprit kan tänkas.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 17 maj 2011 kl. 16.03
|
Kanske indraget raketbränsle. Utegångsförbud måhända. Värsta tänkbara för en marskatt Lika illa som om riddarna runt det runda sockerkaksbordet inte skulle få någon jäst sockerkaka. Sitter och funderar på om riddarna har var sitt slott i sockerkakslandet...
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Tisdag den 17 maj 2011 kl. 18.02
|
Slott och slott Hultarn har ju korvkiosken med "partytält", Grannen tältsängen, Lennart "med magen" och sambo ett litet torp, Ankebonnen likaså Wassmāarn han har det som han har det och Änkan sitt välpyntade med välfylld bokhylla, troligen dyr konst m.m kollade upp hennes bakgrund (nu inte samma bakgrund som Wassmāarn använder)inte Kreti och Pleti där inte. Om inte född på slottet så åtminstone på en stor herrgård. Stackars Åsa Grållen och Klabb Arne om raketbränslet är indraget. Tror oxå att dataförbudet gäller än. För övrigt är Hultarn sur på mig för att jag smittat honom. När Grannen talade om detta för mig förstod jag inget hur jag kunnat smitta honom. Men se Hultarn har nya banbrytande teorier. Grannen hade ringt till mig från sin mobil när han var hos Hultarn. Och eftersom rösten far i luften så går bacillerna den vägen också, det hela ska gå att undvika med en apelsin som även går att ha på vid Tv-apparaten om man är elallergiker, på mikron och andra elgrejer, då är det ingen fara för dem, allt enligt Hultarn. Apelsintricket hade han fått berättat av Svensson på verkstadens fru som är ännu större hypokondriker än Hultarn. Hennes elallergi försvann med apelsinerna.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 17 maj 2011 kl. 20.56
|
Men då har ju riddarna sina slott som de bor i fast de är av det enklare slaget. Undrar om inte Klabb Arne har ställt till men något. Gumman Kristin kan ju vara bestämd av sig och gett honom dataförbud. Fast indraget brännevin eller raketbränsle är allt ett värre öde. Hoppas Grålla Eulalia tar Åsa Grållen till nåder när så småningom så att de får raketbränsle någonstans ifrån.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 19 maj 2011 kl. 21.56
|
Vi får hoppas att Åsa-Grållen tas till nåder och även Klabb-Arne så han får avlägga rapport, varför han lyst med sin frånvaro. Eller de kanske är hos Vassmaárn och äter sockerkaka alternativt dricker raketbränsle. Misstänker att hans sockerkaka kan innehålla vad som helst.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 20 maj 2011 kl. 17.15
|
|
Med tanke på dagarnas tidningsrubriker om kungens s.k "vänner", tänker jag på Gustav III:s utsaga när han fick reda på att han skulle bli kung: Det var synd, för människor har i allmänhet sällan vänner, kungar aldrig.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 21 maj 2011 kl. 21.49
|
Det är bara när man kommer i svårigheter som man får veta vilka som är ens vänner. De andra kan man vara förutan. Undrar vad kungen tänker om dessa "vännerna"... Nog om detta. Sitter i alla fall och funderar. Får Klabb-Arne i sig raketbränslet så kanske han blir barn på nytt. Sockerkakan blir säkert en bidragande grej till hans ungdom. Fast Åsa-Grållen blir nog lite avundsjuk om han inte får vara med.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 21 maj 2011 kl. 22.48
|
Har jag fattat det hela fel ? Kan nog tänkas har varit på besök i Karlssons hobbyrum. Men drack inte Åsa-Grållen raketbränsle och Klabb-Arne åt sockerkaka gärna med kaffe och grovdoppat. Och så en hälsning till Eivor, Änkan har sett bilden och skulle framföra en hälsning. Och visst kungen, varför skaffa sig fiender med sådana vänner ? Har bara läst i det stora hela skummat igenom det. Jag mår bara illa på allt detta menningslösa skitskvaller om kändisar. Tacka vet jag om traktens storheter som Hultarn m.m
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 22 maj 2011 kl. 11.41
|
Kan vara jag som rört ihop det. Åsa Grållen skall gvetvis ha raketbränslet. Klabb Arne skall ha sockerkakan. Fast en sockerkakstårta kanske smakar bättre. Och det här med kändisarna och vad som skrivs om dem. Vad är egentligen sant? Och hur många bryr sig egentligen om vad som skrivs om dem? En del folk kanske och en kortare tid kanske de bryr sig men i det långa loppet skiter nog de flesta i det.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 22 maj 2011 kl. 20.53
|
|
Vilken tur vi hade inatt, jorden gick inte under som den amerikanske tokejocken till präst lovat.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Söndag den 22 maj 2011 kl. 22.07
|
|
En kan inte lita på nånting nu för tia sa Grållen, så vi tog oss en slurk te.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 23 maj 2011 kl. 19.57
|
Undrar om det var brännevik till teet. Så klart att jorden inte gick under. Tror du inte att våra riddare gjorde en insats? Efter förmåga.
|
|
|
|
|