|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 23 maj 2011 kl. 20.44
|
Hoppas inte Grållen fick te, möjligen kanske spetsat med något i så fall. Nä, inte trodde jag jorden skulle gå under undrar hur många tokejockar det funnits som spått detta och folk trott på dom ? Riddarna, just nu verkar de, väpnarna, pagerna och deras sköna jungfrur vara inne i en torrperiod. Så länge jag bott här på landsbygden har inte samtliga på en gång varit inne i en torrperiod. Svarte-Rolf med jungfru är ju bibelläsande och religiösa när de är inne i en torrperiod. De hade kanske kontakt med någon däruppe och stoppade undergången ?
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Tisdag den 24 maj 2011 kl. 13.17
|
|
Det finns både Kaffegök och Teknekt, båda främjar intellektet. Grållen vet.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Onsdag den 25 maj 2011 kl. 14.26
|
Arne! Vargtass finns också! (lingondricka + hemkört) Kenneth! Har brännevinet tagit hus hos våra eminenta riddare? Sockerkakan. Vad har hänt med den? Tror det v ar en som sade att när fan blir gammal blir han präst. Kan detta stämma på Svarte-Rolf?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Onsdag den 25 maj 2011 kl. 21.03
|
|
Om brännevinet tagit slut vet jag inte, men enligt grannen är samtliga torrlagda fortfarande. men han hade fått rapport om att någon möjligen en av pagerna skulle åka till Tyskland ikväll. misstänker att det blir Niagarafallet i deras strupar till helgen. Sockerbagaren är nog den ende som möjligen inte varit helt torrlagd en och annan kaffehalv har nog slunkit ner. Förstod oxå på grannen att bagaren hade mycket sockerkaka stående. Jo visst är det så att fan blir präst/religiös när han blir gammal. Men Svarte-Rolf blir det när han är nykter. Då besöks både pingstkyrka i samhället och på söndagen sockenkyrkan. Han kanske blir helgonförklarad, när han ätit för mycker sockerkaka under en lång period. Han har berättat att Jesus, med jungfru Maria kan komma till honom och säga med hårda röster : Nej, du Rolf nu får det vara nog. Låter som lite dilerum tremens, men sockerkakan kanske hade för mycket socker ?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Onsdag den 25 maj 2011 kl. 21.21
|
Ett helgon bland riddarna. Inte illa. En resa till Tyskland? Inport av socker och turbojäst? (Skojar bara) Vet fler som åker till Tyskland för att inhandla de ädla dropparna.... Undrar bara om de har Åsa Grållen som "bil".
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 26 maj 2011 kl. 16.45
|
|
Hultarn kikade in och bjöd in mig på fest imorgon i "partytältet". Det var grillning men skulle det grillas fick vi ha med det själva. Lennart "med magen" har fortfarande ont i magen, så grillmästaren kommer inte. "Dreckat kan ja bju på, ja har kåmmet övert billit sir du" undrar varifrån ? Vassmáarn skulle oxå ta med sig något. Det blir nog en ordentlig rotblöta hos hela hovet runt det runda sockerkaksbordet. Får väl titta till dom imorgon och se hur blötläggningen går. Hultarn har för övrigt blivit modern, han har varit på ett närliggande överskottslager och köpt ett litet bensindrivet elverk som ska förevisas.
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Torsdag den 26 maj 2011 kl. 18.11
|
Det var en jäkla massa fyllesnack på det här stället. Hemma här i stan har vi minsann en ny grön och fin Citybuss som far omkring. Folk kallar den för Nykteristen. Kan ni lista ut varför den kallas så?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 26 maj 2011 kl. 18.21
|
|
Citybuss = Nykteristen? Kan det vara den mobila fyllecellen?
|
|
|
Av Jörgen Tollesson (Jts) - Torsdag den 26 maj 2011 kl. 18.46
|
Till skillnad från riddarna under bordet är väl bussen aldrig full...
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Torsdag den 26 maj 2011 kl. 19.07
|
|
Helt rätt. Den är alltid tom. Frånsett han som sitter framme vid ratten! Inga problem med fyllehundar på den linjen.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 26 maj 2011 kl. 22.51
|
|
Har vi fått en lustighetsminister i regeringen? Invald genom kryssning? Eller självutnämnd?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 27 maj 2011 kl. 17.38
|
Nu tar vi lite allvarliga saker,Ingmar Bergman som ska ha blivit utbytt på sjukhuset. Tror ni på detta ? Vad är det som säger att han slickat på dessa två berömda frimärken eller är det ett ? Fadern är ju enligt Dna provet samma person. Inte dåligt att ha två barn med två olika kvinnor på BB samtidigt, som han måste ha haft. och trevligt att Christian kommit in i sockerkaksdebatten och visst kan vi ha en lustighetsminister.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 27 maj 2011 kl. 21.42
|
|
Vet inte vad man skall tro om Ingemar Bergman. Kanske för mycket sockerkaksätande bland journalister kanske.... Eller bland de som sysslar med DNA....
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 27 maj 2011 kl. 22.22
|
Vi, får vänta att den allvetande Guru-Grållen har en åsikt. Eller någon annan. Tror att Guru- Grållen skiter i detta, tar sig en slurk K-sprit och tycker det är världsiga problem. För övrigt Håkan var Grannen inne och rapporteade att Hultarn inte fick igång det bensindrivna elverket, han tog diesel ifrån systerns traktor. Snålheten bedrar visheten.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 27 maj 2011 kl. 23.08
|
Ja. Det var tur att han inte hällde bensin i ett diseldrivet elverk för då hade det gått utav och åt helv... Vet inte om Guru-Grållen bryr sig. Fast K-sprit med turbojäst och socker tycker han säkert om med en och annan isbit. Vi får kolla med vår kontakt inom filmvärlden. Grålle Garbo vet nog besked... Undrar om vår kompis Arne vet var denne finns. Eller hans vän Åsa-Grållen.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 28 maj 2011 kl. 08.08
|
|
Var inte Grålle med i Bergmanfilmen Sjunde inseglet, spelade han inte döden i denna film ? Eller är det en skröna ? Klabb-Arne och Åsa Grållen får nog dementera eller bekräfta
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 28 maj 2011 kl. 08.50
|
|
Du har så rätt så. Får nog säga att du går från klarhet till klarhet.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 28 maj 2011 kl. 16.04
|
|
Får väl säga som en av traktens storheter sa : Det är inte lätt att vara så bra som jag och kunna så mycket, alla bara hackar på mig. I jämförelse med Hultarn så är Hultarn en Einstein mot honom. Hultarn är ju inget dumhuvud det han kan, gör han bra. Han har ju bara en fruktansvärd stor obildning.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Lördag den 28 maj 2011 kl. 20.12
|
Ja säjer som ja alltid har sagt att, va ja kan minnas så har ja aldrig glömt en sak ännu.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 28 maj 2011 kl. 22.58
|
|
Man får vara glad att man blev som man blev när man inte blev som man skulle.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 28 maj 2011 kl. 23.20
|
Eller efter en blöt fest: Det jag inte påminner ihåg har inte hänt. Eller ett annat. Kan det du det jag glömt vore du professor. Förresten min sambo tyckte att Arne alias Klabb-Arnes citat var sanna visdomsord.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 29 maj 2011 kl. 10.19
|
|
Klabb-Arne har sina ljusa stunder... Ofta och länge kanske....
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Söndag den 29 maj 2011 kl. 10.25
|
Jag sitter och tänker på, Föfäras ej du lilla hop. Nu skall det bliva gott med Brynost. Hemmabakat tunnbröd. Hemmakärnat smör. Kärnmjölk. Jädrar vad det skall ätas. Sedan ligga rygg med slutna ögon och händerna på magen. Och lyssna på gumman när hon diskar, Det är mycket som är underbart. Mvh.Arne
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 03 juni 2011 kl. 00.40
|
|
Arne, du tycks leva av din befogade rätt till Livets otium, inte för att förarga dig ge frun en diskmaskin. Hur mår Åsa-Grllen förresten ? Håkan lyser med sin frånvaro, han är väl anfallen av journalister av sit förra liv med Madde.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Fredag den 03 juni 2011 kl. 09.42
|
Efter min studie av Himlen i morse konstaterade jag att det blir regn inom tre dagar. Skönt. Angående diskmaskin så konsulterade jag Grållen, och fick till svar av honom att, för allt i värden, tag ej ifrån Gumman din den känsla av inre frid som hon måste känna när hon märker hur du ligger och njuter av tillvaron när du hör ljudet av diskningen och väntar på Glamour. En sån här mellandag tänker jag ej arbeta, det får bli rep.och underhåll av alla jädra gamla maskiner som gärna vill krångla.Grållen skiter jag i, han förstår mig ändå. I nästa liv skall jag bara ha nya grejer, för utom Gumman, ho ä bra som ho ä. Jaha, nu ä rasta slut så de blir te å spötta i hännera å ud å sädda i gang. Men först ska ja stryga Grållen bag över länna ett tag, så blir han nöjd. Mvh.Arne
|
|
|
|
|