|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 09 juli 2011 kl. 21.23
|
Nja, på statsbegravning, ja på sockenbegravning. Trots allt det är människor. Tycker mest synd om hans sambo. Men kan misstänka att det blir ett gravöl utav helsicke, efter begravningen. Hultarn har fått det svettigt, han skall sköta insamlingen till blommor och dylikt. Men man växer med uppgiften, nekar till och med för uppgiften helt till sockerkaka. Dä får inte bli nôt förränn Lännart ä i grava. Var hans kommentar.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 10 juli 2011 kl. 10.34
|
|
Tänke mest på att han var en av riddarna så något utöver det vanliga borde det bli. Kanske tillhörde sockerkaksorden också. Kanske du känner till. Kan ibland vara intressant med udda människor...
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 10 juli 2011 kl. 22.27
|
|
Själv känner jag bara udda människor, räknar mig själv dit. Dock inte med riddarnas sockerkaksintag, så nu blir det troligen en ny riddare eller fler. Tänk att denna sockerkaksorden är självpåfyllande, inte konstigt med så många aspiranter. Hultarn sköter insamlingen utmärkt, med en affärsmans briljans och mycket elaka kommentarer, som att den gav 100 kronor, du tjänar tre gånger så mycket så ge nu du din snåljåp 300. Till mig sa han du har råd med 150 inte ett öre mindre. Vad pengarna ska gå till ska visst Lennart "med magens" sambo bestämma enligt Hultarn, enligt kassören hade hon sagt blommor och något obestämt. Kanske skulle skulle vi ta Hultarn finansminister ? Där han skickar brev från skattemyndigheterna med orden: Betala så mycket som jag säger din rike f.n du har Merzedes grannen Daf men han har högre inkomst och betalar mer skatt, så inget skitprat betala bara.
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 11 juli 2011 kl. 12.45
|
|
Ja, inte blev det några fallskärms avtal med honom som finansminister. Bodström har ju erkänt att han inte läste det han skrev under, det gjorde sekreterarna åt honom. Sä vi får väl ordna det åt Hultarn oxå.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 11 juli 2011 kl. 13.09
|
|
Sekreterare kan jag vara i detta fall... Sådana papper skriver jag hur många som helst idag...
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 11 juli 2011 kl. 14.11
|
|
Då var den anställningen klar, ska kaffe och sockerkaka ingå som skattefritt lönetillägg.
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 11 juli 2011 kl. 18.41
|
|
Helt i Hultarns smak, fast deras smet är ju rätt så blött.
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Tisdag den 12 juli 2011 kl. 01.18
|
|
Misstänker att det har något göra med den norska turbojästen.
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Tisdag den 12 juli 2011 kl. 20.14
|
|
Mäsk ? Inte vet jag men Vassmārns sockerkaka måste ju innehålla den norska turbojästen, aldrig för att jag sett sockerkakan i full konsistens i bakform, men socker innehåller den det vet jag, för grannens pojk hjälper honom med transporterna och djäklar vad socker han köper. Så nog gör han sockerkaka. Vet att sockerkaka inte innehåller jäst: Men mitt recept, gör det bedyrar ju bagaren, varför skulle han ljuga ? För övrigt går Hultarns/finansministerns insamling utmärkt enligt honom, han har cyklat runt och fått en sup där och en där en öl där och där. Så misstänker att den snålaste djäkel lyfter på plånboken för att bli av med honom. Om du undrar vilka som sköter kassan så gör de "små entreprenörena" det oxå. Enligt dom så är det ingen dålig summa men beloppet sägs inte, Lennart "med magens" sambo är kontrollant/revisor. Lennart "med magens" travvinst är nu officiell oxå. Har inte tänkt på det eftersom jag inte spelar på något. Men det har stått på skylten utanför ICA. Grattis till dig som vann 225 tusen någonting. Hans sambo har "erkänt" att det var han. Så det blir nog ett helsickes gravöl nästa vecka. Hoppas då på bättre plats än Hultarns partytält.
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Onsdag den 13 juli 2011 kl. 14.35
|
|
Kanske något från Karlssons hobbyrum duger istället ?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 14 juli 2011 kl. 16.46
|
|
Säkert. Finns både det ena och andra har jag förstått...
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 16 juli 2011 kl. 22.40
|
|
Håkan, har varit och besökt Karlsson i hobbyrummet, när jag var nere "i byn" och köpte snus. Det fanns "gôtt ôm dä ena mä dä andra". Så det finns säkert vissa intressen som du, jag och Karlsson kan dela, i detta omskrivna rum. Han är säkert villig att dela sin hobby med en sekreterare till en finansminister.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 17 juli 2011 kl. 12.00
|
|
Det tar jag som att det finns mer saker än sockerkaka i alla dess former... Vad har vår finansminister då för planer?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 17 juli 2011 kl. 12.14
|
|
Hultarn finansministerns planer Troligen sänkning av spritskatten, med säkerhet kommer han att driva frågan om att snusen är för dyr. Eftersom han är pensionär kommer han vilja ha högre pension till de äldre, med tanke på hans boende så blir det inget om bostadsbrist eller dylikt. Någon hade hittet något av hans kantarellställen, så han vill införa någon sorts inmutningsrätt att bara den som anmält stället först ska få plocka där, samma gällde blåbär, lingon och fiskeställe. Så det blir säkert inga arbetslösa byråkrater om han får igenom detta.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 17 juli 2011 kl. 12.44
|
Har hört att snusen i Norge kostar uppemot en hundring. En dosa! Och sänkning av spritskatten. Fast det kostar bara några kronor att bränna spriten. Räknat per liter. Resten är skatt så det borde finnas utrymme. Politik i min smak detta. Får han med sig de andra riddarna i sin regering går det säkert bra.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 17 juli 2011 kl. 15.00
|
|
Får han säkert. Men misstänker att Vassmaárn vill sänka skatten på socker oxå. Grannen vill sänka skatten på diesel. Undrar bara vilka som ska betala. Men kör indrivning av skatter så som han kör insamlingen, så får han nog in pengar. För det är väl inte många som vill bli statuerade offentligt "som en snål djävel till skattesmitare som inte vill göra rätt för sig". Lite maffiametoder men i Hultarns värld helt accepterat.
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 17 juli 2011 kl. 22.23
|
|
Indrivning... Det får mig att tänka på fogden. Kan vi tänkas ha en sådan i sockerkakslandet?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 17 juli 2011 kl. 23.04
|
|
Nej, tror inte att Hultarn vill blanda in sådana. Det blir troligen någon sorts offentlig uthängning, ungefär som straffstocken förr. Tror inte att riddarna är rädda för fogden de brukar göra rätt för sig. Har lånat ut pengar, borrmaskin o div, det kommer alltid tillbaks på fastställd tid.
|
|
|
|
|