Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >   Chatt om Ditt och Datt   >   Äldre inlägg (arkiv)   >  
Äldre inlägg till 12 november 2011
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10597) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson (Xian) - Måndag den 24 oktober 2011 kl. 20.49
Håkan, jag köpte en skär prinsessrulle i går. Man måste ju stödja behjärtansvärda ändamål. Jag har inte någon mor kvar livet så jag får väl bjuda någon annan på fika.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10601) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 25 oktober 2011 kl. 14.21
En prinsessrulle smakar alltid gott. Du hittar säkert någon att fika tillsammans med.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10613) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Lördag den 29 oktober 2011 kl. 16.48
En kulen morgon ger ofta en klar dag min käre Grålle.
Och en klar på morgonen ger ofta en kul dag min käre Arne.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10614) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 29 oktober 2011 kl. 19.20
En klar på morgonen, sanna visdomsord Arne du livsnjutare. Låter som du borde bli kungen över sockerkakslandet och dess högste beskyddare, med Håkan som kronprins.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10615) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 29 oktober 2011 kl. 20.22
Det blir jättebra. Arne som kung och Grållen som hovnarr? Fast jag undrar om inte Grållen passar bätter att åka på. En del kungahus har ju häst och vagn.. Kung Arne måste ha något att åka på han också.

Något nytt från våra högt värderade riddare?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10616) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 29 oktober 2011 kl. 22.04
Bra då var kungen och kronprinsen ordnad men Grållen som hovnarr, jag vill ha honom som marsk. Hovnarr kan jag bli för min sambo har sagt, att det aldrig kommit ur mig ett vettigt ord mig. Men kommunalrådet anser jag är för ironisk ibland så visst passar jag som hovnarr.
Riddarna, med M.M. Tog för övrigt upp med de tappra runt sockerkaksbordet en diskussion angående ordensväsendet. Hultarn tyckte att det var väsen tillräckligt när de "ätit" för mycket och undrade vem f.n som är militär och skulle ge order. Annars är det så lugnt på deras front förutom att "värmlandskôrven" även kallad "båtflyktingen" flyttar tillbaks till kommunen. Gud bevare mig bevare han är helt kapitel för sig själv. Ibland undrar jag om Hultarn är dum på riktigt, "värmlandskôrven etc är det. Bara det när han färgade håret, PUU !! (han är korkad). Efter det fick han namnet "båtflyktingen". En sak som jag inte begriper är Härsen och Grannens övervakning av kornas mjölkning i ladugården, han har ju bara biffkor (tror jag). Så nu finns det två tältsängar i det så kallade kontoret. Visst är det ett kontor, det finns ett skrivbord, en stol, telefon och tältsängar.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10617) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 29 oktober 2011 kl. 22.57
Marsk? Tja. Satt just och funderade på om vår högt värderade Grålle kunde basa över de mobila plåtburkarna (pansar och dyligt) i försvaret. Han är ju av den metallen själv. Och vapendragaren Arne på Serviceavdelningen.

Båtflyktingen? En ny vapendragare? Undrar om kung Arne kan dubba honom till riddare? Passar han till detta?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10618) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 29 oktober 2011 kl. 23.37
HaHa," båtflyktingen," "värmlandsôrven" slår Hultarn med hästlängder. Angående Grållen menar du att Grållen ska bli chef över det som finns kvar pansarförsvaret eller Karlssons tomburkar ? Tror att Karlssons tomburkar är värda mer i skrotvärde de är ju av aluminium.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10619) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 30 oktober 2011 kl. 00.58
Oj, uttryckte mig fel Grållen har inget skrotvärde han är som Elvis Presley Live forever.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10621) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 30 oktober 2011 kl. 09.09
Det finns nog inte mycket kvar av pansarförsvaret så det får nog bli burkarna. Dem kan man ju alltid kasta i huvudet på folk.

Grållen var nog på gränsen på att bli sur... Skrotvärderad.....
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10623) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 30 oktober 2011 kl. 23.22
Tur att det finns, en "stor" självtankning på riddarna. Har utelämnat till exempel Tobbens garage, han bor på cykelvägsavstånd (från mig) och i från "Lennart med magens" gamla torp vilket Värmlannskôrven ska ha hyrt. Gud bevare mig. Tobbens garage är alltid trevligt att besöka, han renorvervar gamla rishögar till topptrimmade exemplar och säljer dem. Mem "båtflyktingen" han och hans Maggan. "Värmlannskôrven" med sambo är aldrig otrevliga han är bara korkad hon ??Är nästan som en kopia på gubben Brobergs sôster.
Det där med Karlssons tomburkar som försvar, är vi inte där redan.? I värsta fall kan väl Karlssson ta fram älgstudsaren m.m och sköta resten med tomburkarna.
Glömde tillägga att i Tobbens garage finns det mycket godis. Det värsta med honom är hans vanor, han har vänt dygnet jobbar pemanent natt.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10624) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 31 oktober 2011 kl. 12.48
Du får berätta vidare om sockerkaksriddarna när något nytt dyker upp. Dessa kryddar tillvaron.

Arne!

Vart har din kompis Grållen tagit vägen? Är han ute och jagar fruntimmer ännu?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10625) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson (Xian) - Måndag den 31 oktober 2011 kl. 23.40
Favorit i repris
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10627) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 01 november 2011 kl. 23.23
Kanske något för vår kompis Arne och alla andra Grållefantaster:

http://libris.kb.se/bib/839015
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10630) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Onsdag den 02 november 2011 kl. 21.34
Christian.
Jäkligt bra film.
Men har du kollat hur han håller tummen när han vevar.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10631) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson (Xian) - Torsdag den 03 november 2011 kl. 00.17
Arne, det är svårt att se. Jag tycker han håller fel med vänstran. Och så blir det rätt när han tar till högran. Rätta mig om jag har fel!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10634) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Fredag den 04 november 2011 kl. 09.00
Jag vill rekomendera.
Varats olidliga lätthet.
Mvh.Grållen
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10654) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 07 november 2011 kl. 20.33
Undrar var riddarnas talesman har tagit vägen....
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10687) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 10 november 2011 kl. 16.06
Talesmannen/härolden har blivit inbjuden på bastu i morgon hos "finnen i skogen", grannen var här och lämnade en muntlig inbjudan. Med kommentaren: Att nu får det inte bli så mycket symötesdrick. Kanske skulle jag bjuda in kommunalrådet ? Kanske bättre med kyrkoherden han kan ju cykla dit på 3 minuter.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10690) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 10 november 2011 kl. 18.53
Det har varit tämligen lungt på denna intelligensavdelning. Har det inget hänt hos våra riddare? Ingen sockerkaka?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10692) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 10 november 2011 kl. 19.53
Får avlämna rapport efter bastun i morgon. De enda som är i farten just nu är Ankebonnen, Blåsare-Lars pojk och Bergstedt de har fullt upp med att titta på gamla videofilmer och med kaffedoppet. Molocken bor kvar i husvagnen, Olle "mä rôven" syns inte till så mycket sedan han fick sambo och napp på sin kontaktannons men han ska visst bada bastu i morgon. Den stackars "Finnen i skogen" tänkte nog inte på vad han sa till Hultarn- Bjud in några stycken till bastubad på fredag. "värmlandskôrven, båtflyktingen" med sambo är visst också bjudna. Kommer ihåg deras förlovningsfest för ca: 15 år sedan, jo när vi kom stod han i dörren och tog emot förlovningspresenterna skakade dom och sa: Vad är detta för present, vi vill ha sådana som kluckar. Fint par det.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10695) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 10 november 2011 kl. 21.43
Du får återkomma och berätta om dessa färgstarka riddare...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10702) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 11 november 2011 kl. 15.42
Det beror på om den här dimman tjocknar till ännu mer, då varken jag går eller cyklar efter vägen. För det har verkligen tjocknat på, Men har en svag aning om att bastun eldas upp just nu, för Hultarn ville ha "förvärmning" tror inte han varit i en bastu någon gång han är nog nervös som ett barn inför en spruta. Han tjatade värre än nånsin förut trots att han inte ätit sockerkaka, hade mycket svaga begrepp om hur det fungerade försökte förklara men gav upp när jag trodde han fattat det hela. Mina försök till att undervisa honom dog ut, vid hans kommentar - Först elda så det blir varmt, sedan hälla på vatten då slocknar det ju ? Du begriper ingenting !
Men jag vet inte om han spelade dum eller inte begrepp det hela. När det gäller naturen är han en överdängare på det mesta, sköter systerns gård gör han utmärkt men sedan är det mesta nog ett svart hål. Men om det är av dumhet eller ointresse ? Han vet ju det han behöver veta. Och att han sedan kan och vet allt men begriper ingenting, det är ju en annan sak.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10706) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 11 november 2011 kl. 20.58
Ännu en episod om våra eminenta riddares tillvaro. Följer detta med intresse.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10710) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 12 november 2011 kl. 10.59
Jo. då Hultarn badade allt bastu efter ett stort intag av sockerkaka han tjatade så man fick skavsår i öronen. Vassmàarn vägrade konsekvent att gå in. han hade tänkt til- nästan 100 grader, - Det kokar man ju skinkan i, var hans argument. Grannen var glad att det inte var någon "symötesdricka", Ankebonnen sjöng som vanligt. Värmlandskôrven med tillhörande sambo Maggan var mest glada över Vassmaàrns sockerkaka som han hade med. Maggan blev rätt så påverkad och började berätta om sitt förra liv, om en pojkvän som hon kallade "han utan hälsena" som hade sysslat med något bankrån, bilstölder, inbrott m.m tills han blev "han utan hälsena". Minsta sonen pockar på min uppmärksamhet så jag får sluta.
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)