Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >   Chatt om Ditt och Datt   >   Äldre inlägg (arkiv)   >  
Äldre inlägg till 24 december 2011
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10987) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson (Xian) - Tisdag den 13 december 2011 kl. 14.56
Jo du. Jag har åkt med både Carl och Trossö. Trossö var vårt kryssningsfartyg när vi gick i gymnasiet. Då var det fest. Man börjar bli både gammal och sentimental.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post10991) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Tisdag den 13 december 2011 kl. 16.16
Sentimental och nostalgisk det behöver man inte vara gammal för. Äldste sonen som är 15-år blev nostalgisk och rörd förra veckan, när jag hittade en låda med gamla dataspel, som han spelat upp till 10-årsåldern. Får nog erkänna att med båtar har jag inte havt mycket att göra. Men tyckte ändå att de rostiga båtarna var vackra.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11013) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson (Xian) - Torsdag den 15 december 2011 kl. 16.29
Alla resurser sätts in

För att undvika samma kaos i trafiken som förra
vintern sätter vägverket nu in alla resurser som
finns tillgängliga.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11015) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 15 december 2011 kl. 17.10
Tack för tipset Christian, ska ta upp detta som besparingsförslag i fullmäktige ikväll. Snösvängen kan ju skrotas (usch vad ironisk jag är) Hultarn har försökt något liknande, för många år sedan med en moped. Det var ingen lyckad grej kan jag säga.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11019) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 15 december 2011 kl. 17.56
För lite sockerkaka. Han får ta hjälp av sina kollegor, riddarna.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11023) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 15 december 2011 kl. 21.54
Vem, kommunalrådet eller snöröjaren på bilden ? Förresten har några av riddarna inte tid i helgen Hultarns julskinkskokning är på gång.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11024) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 15 december 2011 kl. 22.10
Tänkte mest på det du skrev om Hultarn. Att han hade försökt något liknande...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11025) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 16 december 2011 kl. 02.21
Ja, då med plogen istället för framhjul och med medar från en spark under plogen för att det skulle glida. Den gamle mannen på Christians bild får nog mer gjort än Hultarn fick med sin plog.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11029) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 16 december 2011 kl. 16.08
Det må så vara hänt. Men det var ett försök i alla fall.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11033) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Fredag den 16 december 2011 kl. 22.07
Ärade härrar.
Vad är bäst, Sockerkaka eller Kärringträta
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11035) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 16 december 2011 kl. 23.54
Svår fråga Arne för vissa, eftersom jag inte tål inte tål socker (mer än i vissa mängder) så har jag väl bara ett alternativ. Hur mår Grållen förresten ?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11036) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 17 december 2011 kl. 11.30
Sockerkaka är inte så dumt i måttliga mängder....

Kärringträta är väl till för folk som inte har något annat för sig.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11037) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 17 december 2011 kl. 15.00
För en gångs skull, slog jag mig ner i Tv-soffan och zappade mellan kanalerna och fick se något gjorde mig upprörd. En skönhetstävling för flickor i 10-års åldern "Miss Perfect" hette den, stackars stackars flickor som blir utsatta för sådant här uppsminkade och vuxna människor sitter som domare pratar om sätt att röra, le mot domarna. Föräldrar som stod och hejade på de stackars flickorna, trodde först det skulle vara något skämt men när jag förstod det var allvar. Mådde jag bara illa återigen stackars, stackars flickor. Nu dröjer det ett halv år till innan jag sätter framför Tv:n igen.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11039) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 17 december 2011 kl. 15.34
Har också sett avsnitt av ett liknande program som du beskriver. Undrade bara vem som hade mest behållning av att delta i något sådant. Flickorna eller deras föräldrar med de krav som en del ställde på sina barn.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11043) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 17 december 2011 kl. 21.55
Behållniningen det är nog bara svinaktiga föräldrar, nollor så kallade "white trash". Tycker bara, så synd om de stackars flickorna. Barn är barn låt dom få ha sin barndom. Hultarns julskinkskoknining, ska ha avlöpt med väntat resultat, enligt grannen med tanke på hans tillstånd så var det nog lyckat. Själv har jag och "lillen" mest lyssnat på blues ikväll, för den store är inte hemma han är hos "tjejen" och för honom finns det bara en låt Berga kungens sal av Grieg. För att citera honom: Den bara: Äger så förbannat. Den lille läser mina tonårsböcker om Horatio Hornblower, Winnetou, apachernas hövding. Tror jag har gjort fel i barn uppfostran
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11047) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 18 december 2011 kl. 10.43
Då är det säkert bättre med våra högt värderade riddare. Vad händer hos dem under jul- och nyårshelgen?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11048) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 18 december 2011 kl. 11.51
Julen hos riddarna brukar vara lika torrlagd som Sinai öken. Hultarn besöker till och med Midnattsmässan i kyrkan.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11053) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 18 december 2011 kl. 13.56
Kan detta vara möjligt? Har våra tappra riddare gett upp? Händer det inget på något annat plan heller?

Undrar om våran vän Grållen får T-sprit på helger som komma skall?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11061) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson (Xian) - Onsdag den 21 december 2011 kl. 01.39
Var är alla människor? Sitter ni också uppe och julpysslar?

Jag sitter och gör omslag annars kan jag inte slå in mina julklappar:

fram.jpg

bak.jpg

Den lille gossen som sitter i sin mors knä är min far Erik. Nu är alla på bilden
borta. Men alla barnen är inte med på bilden. Georg finns på den övre bilden
tillsammans med brodern Einar. Det finns två systrar till som är kvar i livet.

För den som vill pyssla med att pussla ihop cd-fodral har jag lagt ut en mall
på hemsidan: cdcover.doc
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11065) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Onsdag den 21 december 2011 kl. 18.46
Ja nu känner ja meg änna som gubben som sad i sänga å önska han lå.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11068) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 23 december 2011 kl. 00.04
Ja, du Arne Sänga det önskas av jag mig oxå, men den store gossen har filmkväll. Önskas även en rapport om Grållen, har du honom under kontroll. Men Grållen är väl som tonåringen helt utan ostyrbar.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11073) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 24 december 2011 kl. 00.32
Håkan det du. Ha Ha Ha, om mildvintern håller i sig. Hultarn var här förut och förklarade sina planer för juldagen, samtidigt överlämnade han sina julklappar till sönerna. Schemat är det samma svartvita pandanallar, men 15-åringens flickvän tyckte Nallen var söt: Hultarn sken som ett barn, med ett berg fullt av julklappar av den kommentaren: tösa har smak. Det vet f.n vad han dragit igång bland menargariet. Går det i lås så blir det väl en udda tillställning i jultider. Är helt oförstående de brukar hålla sig lugna vid jul
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11074) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 24 december 2011 kl. 00.38
Du får brätta mer om det händer något kring våra eminenta riddare. Följer det med intresse.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11076) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 24 december 2011 kl. 09.13
Håkan, lovar att rapportera om Hultarns tillställning går i lås i morgon och mildvädret håller i sig.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11078) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 24 december 2011 kl. 13.00
Väntar med spänning
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)