|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 23 januari 2012 kl. 13.23
|
|
De kan inte hålla tyst med andra ord. Kontakten dem emellan kanske tar annan form i framtiden även om den verkar vara avbruten idag.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 23 januari 2012 kl. 17.03
|
|
Det är bara att hoppas så. Det är synd om de här tjejerna som utsätts för sådant här, det hinner att gå mycket längre med tjejerna än killarna. Den tysta tjejen blir bara tystare. Men den irriterade killen blir bara mer irriterad och hamnar i bråk. Så de märks mer, men på andra sidan det finns ju tysta killar också. Det är hemskt att bryta med familjen ett tag, men för det mesta tycks det vara ett bra alternativ. De stackars barnen/ungdomarna måste finna sig och bli starkare. Det gör de inte om plågoandarna kan få reda på var de bor.
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 23 januari 2012 kl. 18.53
|
|
Ja, mobbning på arbetsplatser finns ju, de reser sig upp går när offret kommer, de blir aldrig bjudna fester, födelsedagar osv och här är det vuxna människor och inga yngel. För att inte tala om kvinnomisshandel, fruktansvärt. Men för den stackars tjejen finns det hopp.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 23 januari 2012 kl. 22.54
|
|
Kvinnomisshandel finns. Men när kvinnorna ger sig på männen hör man aldrig talas om... Förekommer också.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Tisdag den 24 januari 2012 kl. 13.36
|
Kvinnor som slår män det förekommer dock i liten skala. Känner till ett sådant par, men de är rätt så drogberoende så de kan väl knappast räknas normalfall. En före detta vän, är däremot ställd under toffeln och frun drar sig inte för att skälla ut honom offentligt. det är lika otrevligt som när männen skäller ut sin hustru offentligt. Att jag skriver före detta vän, beror på att hon inte drar sig för att skälla ut hans gamla vänner och bekanta heller. Det har gått så långt att hans bror inte ringer eller besöker honom. Misstänker att det är för barnen han orkar, men det värsta är att äldsta dottern är av samma skrot och korn som modern. Och det tycks finnas en ljusning för den stackars tjejen, hon ska stanna kvar där hon är och börja på skolan nästa vecka.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 24 januari 2012 kl. 16.14
|
|
Det är nog som du skriver. Det är i liten skala. Hoppas det går bra för tjejen i alla fall. Man borde ge henne en kram istället.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 26 januari 2012 kl. 21.18
|
Ska krama henne, på måndag med hälsningar från dig Håkan och alla andra från detta Forum och hälsa att vi stöder henne. Nu efter allt arbete, känns det så gôtt att hon fått lite ro. Och Eivor är det inte så att det går lite längre innan någon reagerar på att tjejer, mår dåligt ? Har bara fått den uppfattningen eftersom att jag jobbar skola. Men på andra sidan känner jag till ett gäng flickor i tio-elva års åldern som är fruktansvärt odrägliga, på skolan. Utseende, ålders och skönhetsfixerade, men vilka har lärt dom sådant? Ledaren av flickorna sminkade sig redan i Nollan, vilket innebär före dom börjat första klass (skulle aldrig låta min dotter röra sminkk i den åldern men jag har ju bara söner). Vilka föräldrar. Stackars, stackars barn. (Ändrat av Wulcan den 26 januari 2012 kl. 22.50.)
|
|
|
Av Eivor Andersson (Eivora) - Torsdag den 26 januari 2012 kl. 23.03
|
Hej Kenneth, Hoppas det ordnar sig för flickan och det lägger sig nog efter ett tag. Barnen påverkas ju från många håll. Nätet, TV-serier, tidningar med många vackra idoler och modeller. Det är nog inte alltid så lätt att styra pubertetsflickor med stark vilja Dom vill ju vara fina också. Jag har 2 döttrar och en son och pojkar är ibland mer fogliga och okomplicerade. Utan att generalisera eller tala om min egen situation. Det brukar ändra sig med åren. Tjuriga gubbar och kvinnliga huskors i hemmen finns ju...ingen nämnd och ingen glömd Eivor
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 27 januari 2012 kl. 17.20
|
|
Tjurig gubbe känner jag en som sitter vid datorn just nu, men han har absolut inget huskors. Som tur är har tonåringen inte många gener efter gubben.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 27 januari 2012 kl. 22.43
|
Kenneth! Från det ena till det andra. Hur går det för våra riddare? Arne! Har Grållen varit på veteranträff och träffat likasinnade på sista tiden?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 28 januari 2012 kl. 00.51
|
Riddarna, ja Hultarn var här för några dagar sedan, snusen var slut. Men egentligen ville han väl ha någon/några öl. Han hade intagit väl mycket sockerkaka när han kom och ölen förbättrade inte läget. Äldste sonen hade en lektion i internet och data, för honom. Det du, det var som att plocka en människa från 50-talet i en tidsmaskin in i dagens högteknologi. Hultarna hade jättekul när talgdanken trillade ner att han kunde läsa tidningar, lyssna på radio osv. Men roligast hade nog sonens flickvän efterson hon aldrig träffat Hultarn, så hon sa till mig och skrattade efter han gått: Känner du sådana konstiga personer? Sonen förstod inte eller ville inte och sa: Konstig, han är den mest normale av farsans kompisar. Finnen i skogen, har bastu med inbjudna i morgon och livrädd att änkan ska dyka och göra sina försök med honom. Grannen, tja där sköter sonen det mesta nu för tiden men han släpper inte till ladugården till sonen. förstår honom där har han ju den älskade tältsängen på "kontoret". Värmlandskôrven alias Båtflyktingen med sambon Maggan har problem, vintern var mild så de sålde "Lennart med magens" ved som han ordnade i våras. Så nu är det dyrtider för dom gamla elelement och direktel.
|
|
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Lördag den 28 januari 2012 kl. 15.08
|
Håkan. Varken Grållen eller jag har några likasinnade evad vi känner till. Min Fader lärde mig för många år sedan, att om någon håller med dig, ändra dig då fort som fan. Annars blir de för jäkla trökigt. Ungefär så sa han. Mvh. Arne
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 28 januari 2012 kl. 15.40
|
|
Arne, det var inte dumt sagt. Din far var nog en klok man.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 28 januari 2012 kl. 20.37
|
Okej. Du dök upp i alla fall, Arne. Skall man ta det som att Grållen är lika unik som våra sockerkaksriddare som låter sig omtalas ibland? Fast en spiknykter Grålle? Inte ens en grogg med T-sprit i botten?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 29 januari 2012 kl. 00.55
|
Nja,Eivor söner är inte okomplicerade min tonåring skulle sova över hos en kompis. Så fick han ett Sms från flickvännen, då fick den stackarns far i huset köra både sonen och kamraten till en annan övernattning. Fan, vad snabbt den yngre generationen, bestämmer något två minuter på Sms, för oss tog det väl minst några timmar. Inte på att undra på vi gamlingar inte hänger med. Bastubadet hos Finnen i skogen, var mycket lugnt i det stora hela var det bara min Granne, han själv, Tobben med garaget med sin sambo och Ove "han som tappat minnet" med fru. Ove som tappat minnet är det bara synd om jag har utelämnat från alla berättelser. Han fick hög feber som resulterade i hjärninflammation med herpes på hjärnhalvorna. Vad det nu innebär. Stackars Människa, när han kvicknat till kände han inte till varken fru eller barn. Vad gör alla andra en sådan här händelselös kväll ?
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 29 januari 2012 kl. 10.11
|
|
Har jag inget speciellt för mig brukar släktforskningen komma fram, Kenneth. Igår var en sådan kväll. Idag eftermiddag skall jag ner till stan några ärenden.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 29 januari 2012 kl. 11.15
|
Det var inte jag som var den stackars fadern det var fadern i andra huset som fick köra. han kanske gjorde det med viss glädje. Han blev ju av med två tonåringar över natten. Jo då Christian han har allt cykel, men tycker inte att de ska cykla efter en hårt trafikerad väg när det är mörkt och isigt. Jo, Håkan nog är det så att släktforskningen kommer fram. Men igår var det första lugna dagen på länge, så jag blev bara sittande och gjorde inte nôet.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 29 januari 2012 kl. 14.45
|
|
Och så har vi våra intellektuella möten under rubriken "chatt om ditt och datt" också. Det får du inte glömma Kenneth!
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Söndag den 29 januari 2012 kl. 23.26
|
Intellektuella möten,det haver jag med Grållen,men när jag vill diskutera den Bysanska perioden med honom då säger han,du är ta mej fan inte rekti i hövvet. Håll dig till Ditt och Datt, där finns mycket intelligens. Det kanske är Eivors förtjänst, vem vet. Hoppas jag inte försover mig i morgon och vaknar tretton minuter över sex. Det gorde jag en morgon, jag låg och drog mig till fjorton minuter över, inte fan hjälpte det. Allt krånglade den dagen, det tar för lång att beskriva allt elände med traktorerna och den djävla skitdielseln som finns nu. Dom enda som inte krånglade var Grållen och Gumman. Gumman sa,ta skottkärran och en vanlig såg, det gick ju bra förr i tiden. Vad svarar man på det, ska traktorjäklarna stå och gapskratta åt mig. I morgon skall jag såga ner några granar, men det blir väl bara ett par, jag är ju i allafall åttifem år tror jag Mvh,Arne
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Tisdag den 31 januari 2012 kl. 15.10
|
|
Arne, är du såpass? Då borde du känna Karl-Erik från Kareby. Fast han är ju bara 83. Men jag tror inte han känner dig.
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 03 februari 2012 kl. 11.13
|
|
Det är väl som vi säger i skaraborg och kanske på andra ställen: Även gamla katter lapar mjölk. Arne säger nog att även Gamla Grållar dricker diesel.
|
|
|
|
|