|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Fredag den 03 februari 2012 kl. 11.36
|
På MAXI stöter man på en hel del folk, bekanta som obekanta. På en fredag som i dag är det packat med folk och då stöter man ihop med många i trängseln. Kvinnan ifråga kanske inte förstod att den äldre gentlemannen stötte på henne. (Ändrat av Xian den 03 februari 2012 kl. 11.58.)
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 03 februari 2012 kl. 20.55
|
|
Jäpp, hon hade nog förväntat sig Arne och Grållen.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 03 februari 2012 kl. 21.06
|
Så fick jag reda på nyss att en olycka kommer aldrig ensam, först snön. Och så i morgon ska den evennerliga pinan Schlagerfestivalen börja. Det enda nöjet med den är att ringa till vissa folk och höra deras kommentare4r typ: Det finns bara en enda idiot som ringer när det är bra på Tv. Det är du! Litet roar barnen. I mitt fall token oxå.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Fredag den 03 februari 2012 kl. 22.26
|
Ja vill man höra några ärliga och uppriktiga ord, då skall man ringa till någon under lämpliga TV.program. Grållen och jag skall stöta på kvinnor när vi kommer på ålderdomshemmet har vi tänkt. Där lär vara väldigt mycket med gamla brudar,men hur det är med brännevinet där vet jag inte riktigt. Det vore nog lämpligt att ta med sig några flaskor Grön Chartreuse, i fall att. Grållen får väl ta med sig en dunke gammal hederlig diesel att bjuda på. Gamla gummor och Grön Chartreuce, ja jädrar vad det skulle bli. Å ingen dammsugning på Fredag, de skulle ja allt sakna.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 03 februari 2012 kl. 23.16
|
Arne, åderdomshem ? Varken du eller Grållen passar in där inte heller din fruga. Du tycks som jag ha en förstående sådan. Grön Chartreuse, var det inte inblandat i krogbesök i slutet på 60-talet och början på 70-talet i något som kallades Gröna Hissen. Tycker Grållen ska hålla sig till den gamla dieseln och inte den nya. Kommunen här försökte med den nya "gröna" gjord på raps eller liknande, det resulterade i att "grävaren" och andra maskiner knappt startade, gjorde de det så orkade de inte de inte något. Det värsta var att en av huvudledningarna till vattenförsörjningen hade gått sönder. Och gamla gummor, tja det är väl en sak efter sin egen ålder. Gamla gummor för mig är barndomen hos morfar och mormor mitt ute i "ingemansland" snälla tanter med alltid nybakade bullar och hemmagjord saft och med gubbar som alltid snusade 111:an. Och alltid snälla och kallade den lille vilde bastarden: Är det inte Söhrkvistens pojke ?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 04 februari 2012 kl. 19.53
|
|
Ska hälsa till er alla från tjejen. Och hon tackar: Det är gott att veta att det finns folk stöder mig, även om jag aldrig träffar dom.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Lördag den 04 februari 2012 kl. 22.14
|
Jag har tängt på flickan var enda gång jag har gått in här på forumet. Och det kommer jag säkerligen att göra i fortsättningen också. Mvh.Arne
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 04 februari 2012 kl. 22.52
|
|
Fick hon kramen, Kenneth? Hade jag varit där så skulle jag lämnat den själv.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 04 februari 2012 kl. 23.25
|
Ja, visst Håkan fick hon kramen. Och om du hade varit här nog du säkerligen personligen fått krama om henne oxå. Hon läste på detta forum idag när hon var här och Arne du tycks vara enligt henne vara en "cool Gubbe". Samtidigt läste hon Håkans bravader med "kungahuset" hon kollade något år tillbaks. Och undrade om vi var "rektiga i hôvet" men det bjuder vi så gärna på. Jag är bara så lycklig över att troligen hjälpt henne till ett bättre liv. Men det jobbiga, för henne är inte få träffa familjen. Så det är ingen Askungesaga precis. Skulle tro med rätt stöd, sitter hon som Fil.Lic i något ämne. Håkan, hon ville gärna se filmen om dig och "Madde" eller tog Säpo den ? Den nyinspelade med Lady och Lufsen. Tror hon driver med oss.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 05 februari 2012 kl. 19.18
|
|
Det är ett känsligt ämne förstår du det här med den nyinspelade filmen med Lady och Lufsen, förstår du. Skvallerpressen kan få tag på rullen och då blir det livat i lådan. Så den har blivit hemligstämplad. Men vill hon ha platsen som Lady i filmen så är platsen ledig!
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 05 februari 2012 kl. 21.43
|
|
Det vill hon nog gärna, förstår att den med "Madde" blev konfiskiperad av staten. Så det är alltså ytterligare en nyinspelning på gång ? Arne och Grållen kan ju vara krogägaren och den anställde. Det blir en rollista som heter duga.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 05 februari 2012 kl. 22.48
|
Hoppas hontycker om mat. Krogägaren och hans anställda går inte av för hackor. Fast Lady vill nog lyssna på en orkester också. Sitter och funderar på om det finns någon musik som Grållen är bra på. Undrar om detta kan vara något: http://www.discshop.se/filmer/dvd/gralle_en_annorlunda_jul/P36019
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 17 februari 2012 kl. 17.56
|
|
Håkan, ingen aning håller på att vakna upp ur feber som varat i fyra dygn med 39,5 som högst och med en fruktansvärd hosta Sånt tar på gamla gubbar och det är sådant här man får gratis när man jobbar på skola. Manfallet är stort bland elever och lärare. Äldste sonen sa att jag fått svininfluensa för det är den enda influensa jag kan få. Så långe det är sagt med humor, så är det väl inte lönt att kommentera.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 17 februari 2012 kl. 19.55
|
|
Därav din frånvaro. Nåväl. Du blir frisk hoppas jag.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 17 februari 2012 kl. 21.05
|
|
Tror inte det febern, låg förut på neutrala 37,6 nu 38,9 så det blir väl några nätter till med feber och hosta. Börjar bli trött på det.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 17 februari 2012 kl. 21.20
|
|
Förstår att du är trött på det. Skulle jag också varit. Värst för mig skulle vara hostan. Hög feber kan jag stå ut med. Hade över 40 grader en gång i samband med lungsäcksinflamation. Läkaren som jag var på besök hos tyckte jag gick riktigt bra mot vad många andra skulle gjort med den febern jag hade.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 18 februari 2012 kl. 11.30
|
|
Visst är det så att feber går att stå ut med. Men denna hosta, hostar så maten kommer upp det tar
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 18 februari 2012 kl. 20.18
|
|
Medicinman Hultarn, har varit här och lämnat lite av Vassmaárns medicinkaka. så jag började en frivillig isolering på grund av denna schlagerfestival och med bakverk som tröst. Tittade på det en tio sekunder två tjejer som sjöng en barnramsa med att presentera sig själva. Så enligt mig har jag sett årets schlagerfestival och alla uttagningar. Hoppas på lite ......
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 18 februari 2012 kl. 20.56
|
|
Lyssnade på schlagerfestivalen precis. Röstningen går väl inte som man tänkt nu heller. Hoppas medicinmannensbakverk hjälper!
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 18 februari 2012 kl. 22.01
|
|
Det du Håkan, den medicinen borde finne hos varje husapotekare. F.n, rösten börar komma tillbaks, troligen till familjens förtret. Svetten rinner, febern sjunker. Jag vill nog inte veta vad Vassmaàrn blandat i den sockerkakan. Men under gör den. Och för en gångs skull denna vecka kan jag inte skylla på feberyrsel utan annan yrsel. Misstänker något med enebär, det smakar något åt Gin, tror jag jag.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 18 februari 2012 kl. 23.16
|
|
Det är tur att riddarna finns. Måste vara sockerkaka av första klass du fått. Gäst, socker, enbär...
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 25 februari 2012 kl. 20.42
|
|
Till er alla som visade engagemang i tjejen. Så går det mycket bra för henne, det är bara så roligt att efter många,många timmar se resultat. Och att ett barn/en ungdom fått det bättre.
|
|
|
|
|