|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Tisdag den 04 september 2012 kl. 07.26
|
|
Tänk om all post man inte vill ha vore skräppost . då kunde man hutta räkningarna i sopebingen.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Tisdag den 04 september 2012 kl. 10.27
|
|
Jag skiter i alla räkningar, dom fixar Gumman på något sätt.
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Tisdag den 04 september 2012 kl. 10.38
|
|
Det kallar jag arbetsfördelning. Gumman din betalar alltså på nätet och du tar med blanketterna när du går på huset?
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Tisdag den 04 september 2012 kl. 12.51
|
I skitande ställning jag läste edert brev ju mera jag läste ju mera det rev marken är frusen och det finns inga löv jag tog edert brev och torka min röv. Skrivet i Bohus Fästning, jag kommer ej ihåg av vem.
|
|
|
Av Peter Borg (Svenne) - Fredag den 07 september 2012 kl. 14.57
|
Eller som storbonden sa efter att ha köpt in ytterligare åkerareal: "I den ställning jag nu sitter kan jag gödsla över 400 tunnland".
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Fredag den 07 september 2012 kl. 15.53
|
Ett litet fredagsnöje: Den förarglige Tyckfel-Nisse har varit framme nu igen. Kan du hitta det fulstavade ordet på den här sidan? Skriv då det eftersökta ordet här på sidan så kanske du vinner tavlan.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 07 september 2012 kl. 17.53
|
Arne, det var svaret från Harald Stake, till den danske befälhavaren under belägringen av Bohus 1676. Då han uppmanade svenskarna att ge sig. Så här skrev Stake Sittjande skitande fick jag ditt brev Ju mera jag läste, ju mer det drev Marken var bar och fants intet löv Ty tog jag ditt brev och tårckad min röv. Kanske ska tillägga Harald Stake, var 78 år när han skrev detta
|
|
|
Av Peter Borg (Svenne) - Fredag den 07 september 2012 kl. 21.43
|
Kan det vara att det stod Gudinna i hyperboreiskt hav gjord av Eric Grates? Han hette väl Grate..utan s på slutet? http://sv.wikipedia.org/wiki/Eric_Grate
|
|
|
|
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Lördag den 08 september 2012 kl. 10.51
|
Arne, du vet väl att det är förbudet att ljuga? [rättat tyckfel] (Ändrat av Xian den 08 september 2012 kl. 11.35.)
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Lördag den 08 september 2012 kl. 12.21
|
Christian. Min Far sa en gång för många år sen när vi hade tatt oss några Gökar att en liten nödlögn får en allt kösta på sej ibland.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Lördag den 08 september 2012 kl. 12.25
|
Kenneth. Det var väl på Harald Stakes tid som ärat ditt namn flög över jorden.
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Lördag den 08 september 2012 kl. 12.44
|
|
Arne, man kan också ljuga omedvetet. Särskilt om man tagit några gökar. Men här är det knappast en fråga om att ljuga, snarare tvärtom.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Lördag den 08 september 2012 kl. 12.55
|
|
Kan man ljuga omedvetet, de hade ja ingen aaaaaning om
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Lördag den 08 september 2012 kl. 20.22
|
|
Har du inte hört talas om att man kan ljuga så man tror sig själv. Är det ingen som har hittat det riktigt galna på den här sidan ännu. Det är i det sista referatet.
|
|
|
Av Peter Borg (Svenne) - Lördag den 08 september 2012 kl. 21.25
|
|
Förstår inte vad du menar Christian...
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Lördag den 08 september 2012 kl. 21.29
|
|
Att en liten bokstav mer eller mindre kan ha så stor betydelse
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 09 september 2012 kl. 00.11
|
|
Arne, ditt namn flyger ärat över arkivguiden, är det egentligen. Du kanske menar nationalsången av Richard Dybeck, själv gillade han ju inte den egentligen. Harald Stake var ju strax före stormaktstiden, men det var väl den tiden Dybeck åberopar. Mer inlägg om nationalsången vore kul. Dybeck i sin tur ska ha snott musiken och satt till texten.
|
|
|
|
|
Av Sten Magnusson (Vedhuggaren1) - Söndag den 09 september 2012 kl. 07.13
|
|
Hm, jag ska väl inte direkt skryta med min stavning för hittills har det varit lite si och så med den saken under den tid jag varit på Facebook i mina inlägg och kommentarer där. Nåja jag antar att Christian menar det här: "Konktakta oss" som står längst ner på Blekinge Släktforskarförenings hemsida.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Söndag den 09 september 2012 kl. 07.22
|
Sari. Vad du ser glad ut i nyllet. Men inget förbud mot det på någon stämma hoppas jag. Mvh. Arne
|
|
|
|
|
Av Peter Borg (Svenne) - Söndag den 09 september 2012 kl. 10.10
|
Aha, förbudsstämman, ja den var bra! Grattis Arne!
|
|
|
Av Sari Wilhelmsson (Willa) - Söndag den 09 september 2012 kl. 10.20
|
|
Ha, ha o jag som tyckte att Fastkörning lät så fel. Kört fast tycker jag låter mer korrekt. Fastkörning låter som ett svengelskt ord på fortkörning ;)
|
|
|
|
|