|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Onsdag den 08 maj 2013 kl. 13.50
|
|
Kanske det Christian, ingen aning börjar väl bli som Hultarn och Sjuman hittar på egna ord. Men nu ska de ha fisketävling i ån på den stora metardagen. Med start 11.00, den sena starten kanske beror på att bolaget varit öppnat en timme då. Kanske har jag förutfattade meningar om menargeriet.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Onsdag den 08 maj 2013 kl. 15.25
|
|
Fel igen metardagen är ju imorgon. Men av vissa skäl är den flyttad till fredag, av riddarna. De skyller på att det ska regna imorgon och inte på fredag. Riktiga väderspåmän, eftersom de muntliga inbjudningarna började i påskas. Tror de spått i "sockerkaksdegen".
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Onsdag den 08 maj 2013 kl. 16.18
|
Undrar om det blir rödVINssås till fisken? När du berättade om fisket så kom jag att tänka på Grevinnan och betjänten som sänds på nyårsaftonen. Fråga mig inte varför. Kanske våra riddare har något annat för sig denna dag eftersom de lyser med sin frånvaro vid bordet. Betjänten får ta på sig deras roll. Han är säkert inte ledsen för detta.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 10 maj 2013 kl. 22.56
|
|
Fisketävlingens vinnare var Slänge-Kalles Stig. Trots protester om att han var dopad av maltdryck och inte sockerkaka. Förstod inte riktigt problemet, nappar det så nappar det. Men han spottade visst på masken och masken fick då något med promille på sig, fisken fick då "yrsel" och nappade. Allt enligt grannen som var domare. Grannen har haft det roligt med fisketävlingens deltagare som domare, förstår inte det
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 10 maj 2013 kl. 23.20
|
|
Apropå det här med att masken fick någon promille på sig. Fick berättas att det var ett par personer som var ute och fiskade. Det hände att småfisk som man inte ville ta hem fastnade på kroken. Som regel så får måsarna dessa. Fast under denna fisketur fyllde de småfisken med T-sprit innan de slängdes ut till måsarna. Fåglarna åt upp dem intet ont anande men de flög lite konstigt iväg sedan...
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 24 maj 2013 kl. 23.46
|
|
Håkan Var det så länge sedan , jag var här. Vi fyllde upp döda fiskar med snus som måsarna åt upp och de flög iväg, med dålig mage. Släppte bomber som den värsta B-52:a. Ett annat ungdomsminne är när fiskmåsarna fick Gin och bröd. Tänk när de skulle sitta på el och teleledningarna.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 25 maj 2013 kl. 11.06
|
|
Känner också en som söp tuppen full. Du kan nog tänka dig hur den gick sedan...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 04 juni 2013 kl. 23.43
|
GALten? Har det hänt våra riddare något den sista tiden? Nytt recept på sockerkaka t.ex.?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 10 juni 2013 kl. 23.22
|
Kenneth! Bara ett litet förtydligande. Ordet GALten var inte riktat mot dig utan jag spann på ordet GAL men det hoppas jag du föstod. Det kan ibland bli lite GALet.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Onsdag den 12 juni 2013 kl. 19.46
|
|
Tog inte illa upp Håkan. Riddarna med pager och svennar har rest Hultarns partytält, det som är gjort av preseningar på stolpar. Så det har varit provsmakning på tysklandsimport och sockerkaka. Efter Lennart "med magens" dödsfall har det ju varit dåligt med grillningen. Men de tycks ha hittat en fast grillmästare nu. De var nöjda med honom i alla fall, så det blir väl dubbning i dagarna av en sven som upphöjs till riddarskapet. Alltid roligt med glamour i tillvaron
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 13 juni 2013 kl. 19.02
|
|
Skrämde inte bort dig i alla fall. Nåväl. Det finns i alla fall möjligheter att avancera till riddare i detta ädla sällskap.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 20 juni 2013 kl. 22.59
|
|
Håkan. Ursäkta att jag inte dyker upp här så ofta numera, men det har varit så mycket annat ett bra tag. Partytältet hos Hultarn är ju rest, så jag var där på förfest för midsommarafton. Fick bryta tidigt ska upp på annat imorgon, får försöka komma loss och göra ett besök hos Hultarn imorgon. Till och med gubben Brobergs "sôster" var där.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 21 juni 2013 kl. 10.20
|
Ingen fara. Antar att våra riddare har fult upp med sina "tornerspel" runt midsommar. Tjejen som hade råkat lite illa ut nte kunde bo kvar på orten som du berättade om. Hur har det gått för henne?
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Fredag den 21 juni 2013 kl. 10.35
|
Jag kom att tänka på en midsommar för fem sex år sedan. Det var i Ucklum hemma hos en kusin. Jag hade köpt med mig västkustsnaps. Vi var ju i Bohuslän på besök så jag tyckte det kunde passa bra. Jag är är inte särskilt stadig på handen så jag bad min mosters man bjuda runt. Men den filuren hoppade över mig. Jag undrade varför och då säger Kalle: Du ska inget ha, du är inte härifrån. Tala om främlingsfientlighet. Jag vet inte om jag ska åka dit upp i år. Det är inte säkert man blir insläppt. De rackarna har ju satt upp kontrollstationer på E6:an. Trevlig midsommar på er allihopa.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 21 juni 2013 kl. 11.56
|
|
Om det är trängselskatten du menar när du skriver kontrollstationer så är det bara runt Göteborg. Övriga E6:an kan du mig veterligen färdas på utan dessa kontrollstationer.
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Fredag den 21 juni 2013 kl. 12.40
|
|
Bara! Varför ska man betala trängselskatt i Göteborg när man ska till Båhuslän? Så illa är det inte ens i Stockholm. Visserligen är det trångt på E6:an men det är väl inte göteborgarnas privata väg? Det får bli E45:an i stället. Där får man trängas utan avgift.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 22 juni 2013 kl. 12.03
|
|
Ja. Varför skall man betala trängselskatt. De som administrerar skatten skickade ett inbetalningskort till mig där det stod att jag skulle betala in 13 kronor. Undrar hur mycket det kostade att administrera och skicka detta inbetalningskort...
|
|
|
Av Jörgen Tollesson (Jts) - Lördag den 22 juni 2013 kl. 12.43
|
Naturligtvis kostade det mycket mindre än 13 kronor. Det ska ju bli pengar över till att bygga tunnlar och broar också...
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 22 juni 2013 kl. 23.17
|
|
Porto 6 kronor, Kvert och papper 1 krona 50 öre = 7 kronor 50 öre. Därtill lönekostnader och lokalkostnader där de anställda sitter för att administrera detta = mindre än 13 kronor?
|
|
|
Av Jörgen Tollesson (Jts) - Söndag den 23 juni 2013 kl. 00.29
|
Naturligtvis. Annars hade självklart våra kloka makthavare satt en gräns för hur små belopp man ska kräva in. Du tror väl inte att de är dumma? Hur geniala de är framgår ju av hela idén med trängselskatten. Avgiften ska få folk att ställa bilen hemma, och pengarna man får in ska bl.a. satsas på att bygga ut kollektivtrafiken. Men ju bättre man lyckas med målsättningen, d.v.s. ju fler som låter bilen stå, desto mindre avgifter får man in. Eller m.a.o.: Ju mer kollektivtrafikutbyggnad som behövs, desto mindre pengar får man att betala den med. Nog är det genialt?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 23 juni 2013 kl. 09.07
|
Att få folk att ställa bilen hemma? Tänk vad de då förlorar i bensinskatter istället. Dessa inkomster kunde man byggt vägar för istället för den trängselskatt man infört. Om man nu täcker för registreringsskylten när man kör igenom dessa kontrollststioner, är detta då skatteplanering? Vill minnas att det florerat uppgifter om att myndigheter med hjälp av fogden drivit in så små belopp som 1 krona. Det var ett antal år sedan detta begav sig och fogden skall väl ha sina avgifter så man kan ju tänka sig hur stor denna krona blev. Kom bara inte ihåg i vilket sammanhang det var utan det var beloppet och att det skulle drivas in som fastnade i skallen.
|
|
|
|
|
|
|