|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Onsdag den 07 augusti 2013 kl. 18.00
|
|
Jag menar utmärkta att parkera på. Rejält tilltagna och och strategiskt placerade.
|
|
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Torsdag den 08 augusti 2013 kl. 00.31
|
Din teori om kvotering håller inte. Det finns inga skyltar "Nur für Männer" i parkeringshuset! Kan det ha något med körförmåga att göra? Jag menar förstås parkeringsförmåga. Själv är jag urusel på att fickparkera. Det är ett handikapp som jag lider av. Är det olika EU-regler i olika EU-länder? (Ändrat av Xian den 08 augusti 2013 kl. 02.16.)
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 08 augusti 2013 kl. 20.17
|
Det kan ju i och för sig vara underförstått att hela parkeringshuset är "Nur fur Männer" så att det inte borde märkas ut... Vet inte vilka ordningar tysktalande folk har. Kan det vara så att du har en skylt i Karlskrona som det står "För Christian" på? Nåväl. Tror inte att du är så dålig på att fickparkera.
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Lördag den 10 augusti 2013 kl. 00.47
|
|
Om nu hela parkeringshuset skulle vara "Nur für Männer" varför finns det då två skyltar som det står "Nur für Frauen" på? Får det verkligen vara så inom EU?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 10 augusti 2013 kl. 16.54
|
Mycket annat är tokigt inom EU. 2 cm stora jordgubbar raka gurkor bidrag för att odla sockerbetor som förädlas till socker. Detta socker dumpar man priset på för att sälja i Afrika. Detta gör att man slår ut bönderna där så att de inte kan försörja sig. Bistånd måste skickas... Europaparlamentet ligger i Strasbourg men har kompletterande möten i Bryssel. V arför inte på samma ställe? o s v...
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 16 augusti 2013 kl. 22.22
|
|
Håkan, det har varit tunnsått med rapporter om riddarna. men Hultarn är tillbaks. Efter sin snygga och katastrofala krock med ett träd, gubbar på fyllan ska inte "bara ta och köra en provrunda med en motorcykel". Ynglingen med mc:n är helt utan ansvar, de har en bana i skogen. Hultarn var där som åskådare, en yngling kliver av och har på Mc:n på tomgång. Hultarn hoppar på den och lyckas växla denna maskin och dra iväg, det hade väl lyckats om han svängt. Istället för att dra in i ett träd när det svängde.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 17 augusti 2013 kl. 09.32
|
|
Det måste vara roligt att ha insyn i en grupp av riddare som denna. Lite sockerkaka och det händer saker.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 17 augusti 2013 kl. 09.52
|
|
Det var nog alldeles för mycket sockerkaka i Hultarn. Så nu går han omkring med en stor krage av plast runt halsen, vilken till hans förargelse gör att nacken inte kan böjas bakåt. Det blir inte lätt att ta sockerkaka då. Det är synd om människan och Hultarn
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 18 augusti 2013 kl. 12.41
|
|
Kanske sockerkaka i form av dropp är nästa grej. Vet inte om vår riddare har provat detta. Sugrör eller sked? Sätten kan bli många om man vill fylla på sockerkaksomloppet. Uppfinningsrikedom...
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Onsdag den 28 augusti 2013 kl. 19.00
|
|
Nu ska de installera falluckor på Øresundsbron för att få ned fortkörarna vid betalstationen som är för många till antalet.
|
|
|
Av Jörgen Tollesson (Jts) - Onsdag den 28 augusti 2013 kl. 22.09
|
Det som beskrivs i Kvällsposten i dag kallar inte jag för fallucka. Varför en sådan halvmesyr? Att fälla upp broar för att dränka fortkörare har ju polisen praktiserat med framgång på andra håll - så varför inte en riktig fallucka?
|
|
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Lördag den 31 augusti 2013 kl. 08.18
|
|
Øresundsbron är det officiella namnet. Men vad heter den på danska respektive svenska?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 01 september 2013 kl. 11.09
|
|
Antar att det var den skånska versionen som skrevs...
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Söndag den 01 september 2013 kl. 11.44
|
|
Nej det är det officiella namnet. Jag känner inte till någon skånsk variant men en sådan borde vara en uttalsfråga. När det gäller den danska och den svenaka är det både och.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Tisdag den 01 oktober 2013 kl. 05.02
|
|
Ja, det kan man undra? Men här har det varit mycket som gjort att man lyst med sin frånvaro. Det har varit alldeles för mycket "komma i mellan grejer " och de tar tid.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 01 oktober 2013 kl. 11.15
|
|
Det kan säkert vara så. Det var länge sedan riddarna lät sig omtalas.
|
|
|
|
|
|
|
|
|