|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Tisdag den 01 oktober 2013 kl. 15.59
|
|
Hälften rätt Håkan. Priset är säket överkomligt för rätt köpare. Men vad är de för fel på läget?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 01 oktober 2013 kl. 22.45
|
|
Saknas kust och därmed utsikt över vatten? (Även Karlskrona har en kustremsa behöver inte huset ligga där)
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Tisdag den 01 oktober 2013 kl. 23.49
|
|
Nej, det är strandnära så det förslår. Det rör sig om ett dolt fel eller en dold tillgång om man så vill. Något i det fördolda.
|
|
|
Av Jörgen Tollesson (Jts) - Onsdag den 02 oktober 2013 kl. 01.41
|
"Paret köpte det gamla torpet i Bastasjö av Lyckeby ridskola i september 2007 för en knapp miljon kronor. Byggnaden revs och året därpå stod enplansvillan på plats." Ridskolan kanske ligger i närheten - i fel vindriktning?
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Onsdag den 02 oktober 2013 kl. 21.02
|
|
Lyckeby ridskola ligger i Vedeby med Spandelstorp och Hässlegården däremellan. Vindrikningen är ofta fel men avståndet gör en hel del. Men med lite fantasi kan man kanske skönja gåtans svar i de två meningarna. Men det kan ju vara ren inbillning.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Onsdag den 02 oktober 2013 kl. 23.07
|
Förstår vad du tänker på. Men nog för att det är skillnad på skit och skit. Hästskiten luktar i alla fall bättre än grisskiten...
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Torsdag den 03 oktober 2013 kl. 10.47
|
|
Hästgödsel kan nog lukta bättre men aldrig riktigt bra. Fyrfotingar har nog åtminstone två fötter för mycket i det här sammanhanget. Men man kan aldrig veta säkert när det gäller sådana här figiurer.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 03 oktober 2013 kl. 18.20
|
|
Kanske skulle försöka att stoppa in svansen i baken på dem. Fast det skulle nog bli svårt på oss tvåbenta...
|
|
|
Av Mats Ahlgren (Swemah) - Torsdag den 03 oktober 2013 kl. 23.40
|
|
Tittar man på bilderna så syns det att det ingår stall och tillhörande lokaler i försäljningen, så lukten finns nog på närmare håll än en ridskola (om man nu ställer hästar i stallet vill säga)
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Lördag den 19 oktober 2013 kl. 10.56
|
|
Huset ligger fortfarande ute till försäljning. För min del blir det en runda i skogen i dag. På kvällen håller jag mig därifrån.
|
|
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 19 oktober 2013 kl. 16.32
|
|
Det var nästan lite tvetydigt skrivet men jag tror mig veta vad du menar...
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Söndag den 20 oktober 2013 kl. 10.57
|
|
Vad jag menade var att jag inte såg en levande själ där det gamla torpet har legat. Inte någon annan heller. Jag förmodar att det var vid fel tidpunkt på dygnet.
|
|
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Söndag den 20 oktober 2013 kl. 15.38
|
|
Då så. Jag efterfrågar alltså den som inte var tillstädes när jag var där under gårdagen. Denne har nämnts vid namn tidigare här i diskussionen. Inte fullständigt namn och inte av mig.
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Fredag den 25 oktober 2013 kl. 09.38
|
|
Förklaringen är enkel. Det spökar på platsen. Det är Bastasjögubben som går igen. Jag undviker stället efter mörkrets inbrott och skulle naturligtvis aldrig bosätta mig där. Om spökerierna har blivit värre sedan torpet revs vet jag inte.
|
|
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Fredag den 25 oktober 2013 kl. 14.51
|
|
Jag har inte träffat gubben. Bara sett honom på avstånd. Han brukar stå på en sten och spana mellan granstammarna.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 17 november 2013 kl. 18.43
|
Måste vara intressant att följa på nära håll (Ändrat av Lufsen den 17 november 2013 kl. 18.43.)
|
|
|
|
|
|
|