Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >   Chatt om Ditt och Datt   >   Äldre inlägg (arkiv)   >  
Äldre inlägg till 23 september 2015
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15595) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 15 februari 2015 kl. 23.56
Jag har hört att det finns hattar av en viss modell bara för latmaskar. Är det någon som känner till detta?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15596) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Måndag den 16 februari 2015 kl. 17.15
Cylinderhatt?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15600) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan - Söndag den 22 februari 2015 kl. 18.03
Sorgebud bland riddarna. Den så kallade " finnen i skogen" har hittats medvetslös. Och det ska vara allvarligt med honom. Egentligen var han väl inte medlem i riddarväsendet, men hans bastubad var inte dåliga. Samtidigt har Wassmaarn piggnat till. Men Hultarn, konstaterade det som läkarexpertisen. Det är dödsrycket.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15601) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 22 februari 2015 kl. 18.23
Det är en hatt utan svettrem. Jag vet inte hur det är ställt med cylinderhatt. Jag har aldrig ägt någon sådan. Däremot letar jag efter ett plommonstop. Jag var på car boot sale i somras. Där fann jag ett par passliga skor till ringa kostnad men ingen lämplig huvudbonad.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15602) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Tisdag den 24 februari 2015 kl. 16.38
Man får hoppas att "Finnen i skogen" piggnar till, vad de nu må vara med honom. Skulle vara synd om denna storhet föll bort. Fast skulle det ändå gå riktigt illa och han skulle få en enkel resa till Sankte Per så kanske ändå en statsbegravning med sorgedagar kan ordnas.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15603) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Tisdag den 24 februari 2015 kl. 16.40
Plommonstop finns säkert att få tag på någonstans. Man vet aldrig vad man kan hitta på loppisar. Kan finnas det mesta på sådana. Själva letandet är intressanbt
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15621) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 15 mars 2015 kl. 22.25
På förekommen anledning vill jag dementera Vladimir Putins försvinnande: Här dök han upp.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15622) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Söndag den 15 mars 2015 kl. 22.50
Gåsefjärden? :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15625) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Måndag den 16 mars 2015 kl. 14.17
Vad Gåsefjärden anbelangar är det påstigning vid Fisktorget som gäller:

http://www.karlskrona.se/sv/Nyheter-startsidan/Inbjudan-till-Skargardstur-for-Nyinflyttade/

Vad Vladimir Putin anbelangar är det uppstigning vid Fisktorget som gäller.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15626) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Måndag den 16 mars 2015 kl. 19.16
Ska den fula fisken upp på torget? Nu går skam på torra land! :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15627) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Måndag den 16 mars 2015 kl. 20.23
En sentida näbbgädda?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15646) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Fredag den 03 april 2015 kl. 21.39
Var finns alla?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15648) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Fredag den 03 april 2015 kl. 22.41
Blåkulla? :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15649) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Lördag den 04 april 2015 kl. 13.40
Har du träffat dem där?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15650) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Lördag den 04 april 2015 kl. 19.21
Då hade jag ju inte behövt fråga dig... :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15651) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Lördag den 04 april 2015 kl. 20.03
Har inga kvastar kvar i helgen till mig. Utlånade allesammans. Trodde du var ute och flög med de andra kärringarna... :)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15761) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Onsdag den 27 maj 2015 kl. 01.47
Lite sent kanske men träter på Facebook om vargpolitik m.m.?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15762) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Onsdag den 27 maj 2015 kl. 01.50
Föregående inlägg som skämtsamt svar på Håkan Anderssons fråga från 2015-04-03 21:39.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15784) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan - Torsdag den 04 juni 2015 kl. 20.20
Det var ett tag sedan. Hur mår alla efter denna, underbara Maj ?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15804) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 18 juni 2015 kl. 00.56
Tänk om prinsen varit en prinsessa? Nicolina Paulina Gustafva!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15877) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Söndag den 23 augusti 2015 kl. 21.50
Det var länge sedan det hände något här i fikarummet....
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15903) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Lördag den 19 september 2015 kl. 07.55
BAGATELLER
Söderqvisten hade varit på långresa och var just hemkommen till stan. När
han gick iland kom han på att hade glömt det allra viktigaste. Han hade inga
utrikespinaler med hem. Nu var goda råd dyra. När han kom ner till Kalvhagen
gick han in på Rutsans bageri och köpte rågskorpor. Så kom han hem och
gumman blev glad att se honom.
- Här gumman lilla här har du äkta rågskorpor ända från Bermudas.
- Ja men snälle Söderqvisten dom är ju varma.
- Nu ska hon inte hänga upp sig på bagateller.
Det var skönt att vara hemma. Söderqvisten fick sitt kaffe och doppade sina
rågskorpor. Då fick han höra barnskrik inifrån lillkammaren.
- Vad är detta. Här har jag varit på långresa och varit ute på de sju haven
i två år. Och så får jag höra barnskrik från kammaren?
- Nu ska han inte hänga upp sig på bagateller.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15905) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Tisdag den 22 september 2015 kl. 11.02
Jo du Håkan här är det dött som de sa i Djungelboken. Har du någon bra historia på lager?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15906) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Tisdag den 22 september 2015 kl. 18.04
Nja. Någon bra historia på lager har jag inte för tillfället.

Apropå det där med dött så slog det mig att det finns en yrkesgrupp som tycker att det verkligen är dött på jobbet. - Vaktmästarna på en kyrkogård....
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post15907) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Onsdag den 23 september 2015 kl. 13.44
Min systerson stod för dagens uttalande på Facebook häromdagen. På förekommen anledning.

Daniel verkar vara en trevlig kille. Han är nog med i Republikanska Föreningen han också.

Jag blev uppmärksammad på inlägget. Jag använder inte Facebook för egen del.
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)