Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >   Chatt om Ditt och Datt   >   Äldre inlägg (arkiv)   >  
Äldre inlägg till 22 juni 2017
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17118) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Onsdag den 01 februari 2017 kl. 11.49
Nja. Tänkte sockerkaka i lagom dos.... Överdosering är inte bra i ett fall som detta.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17120) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Fredag den 03 februari 2017 kl. 00.20
Att laga läckande vattenrör med sockerkaka är inget som jag skulle rekommendera... :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17124) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Fredag den 03 februari 2017 kl. 10.56
Det är i alla fall gott att förtära i någon form...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17143) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 09 februari 2017 kl. 12.18
Nu har det snöat rejält. Högst snöökning var det i Fridlevstad - 29 centimeter senaste dygnet. Dygnet sträcker sig från klockan sju på morgonen till klockan sju nästa morgon. Snöökning - känn på det ordet - har jag inte hört talas om tidigare. Nationellt isdygn har jag inte heller hör talas om förrän härom dagen. Det dygnet sträcker sig från sju på kvällen till klockan sju nästa kväll. Märkligt.

Nu var det inte så mycket kyla igår kväll. Men det blåste och då känns det kallt. Jag gick ut genom husporten och det var inga problem. Men jag kunde inte få igen dörren. Inte inte ens om jag tog i det värsta jag kunde. Så jag gick in och drog igen dörren. Inga problem. Blir man starkare inne i värmen? Ut igen. Samma elände. Vad skulle jag göra. Jag kunde ju inte lämna olåst.

Stan är en enda stor knöl och och är det slirigt så ska man helst köra runt. Nu stod det en bil och slirade i backen där vi skulle fram. Så det vara bara att backa ned till parken och köra längs hamnen. Jag brukar stanna och fråga om jag kan hjälpa till. Men nu hade vi en båt att passa. Då går det inte an att komma för sent. Särskilt inte om det är sista turen.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17146) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Torsdag den 09 februari 2017 kl. 22.23
Här på västkusten har vi det mer sparsamt med snön. Handlar om några få centimeter. Men nog väntar jag på värmen alltid.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17147) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Fredag den 10 februari 2017 kl. 11.26
Jo du Håkan - olika falla flottans lottor. Nästa år är det femtioårsjubileum. Den 10 januari för att vara exakt. Jag minns det så väl. Vi hade ledigt från skolan flera dagar. Är det någon annan som minns?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17148) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Fredag den 10 februari 2017 kl. 12.06
Inte jag kan jag tala om. Jag har inte ens levt så länge....
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17257) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 19 mars 2017 kl. 12.51
Emilio Walter 10 år: Gott gung!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17258) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Måndag den 20 mars 2017 kl. 13.37
Någon jag känner?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17259) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Måndag den 20 mars 2017 kl. 15.20
Han bor i Kristianopel. Det är väl inte så långt från dina tassemarker?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17260) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Måndag den 20 mars 2017 kl. 15.29
Det är inte långt från mina tassemarker. Har varit i Kristianopel många gånger.

(Ändrat av kontoinnehavaren den 20 mars 2017 kl. 15.32.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17264) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Tisdag den 21 mars 2017 kl. 21.05
Stående ovationer i fullsatt kyrka är värt att uppmärksamma. Nu ska det visst bli Bingo-Lotto på påskadagen. Först kyrkligt sedan värdsligt.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17267) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Onsdag den 22 mars 2017 kl. 00.06
Påskdagen? Trodde halva befolkningen var på hemresa denna dag från semesterparadiset.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17270) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Onsdag den 22 mars 2017 kl. 15.55
Är detta paradiset det du tänker på?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17271) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Onsdag den 22 mars 2017 kl. 16.43
Du går från klarhet till klarhet!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17353) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Tisdag den 02 maj 2017 kl. 21.58
Inget liv på denna avdelning. Det var ju full fart här för länge sedan....
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17356) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Onsdag den 03 maj 2017 kl. 07.07
Du får väl hitt på nåt: https://www.youtube.com/watch?v=k_soiCPPlEE
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17358) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Onsdag den 03 maj 2017 kl. 09.31
Gänget hälsar, eller?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17359) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Joel Vogler - Onsdag den 03 maj 2017 kl. 12.49
Gamla gamänger!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17360) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Onsdag den 03 maj 2017 kl. 18.04
Gam-lingarna har åter samlats...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17436) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 14 maj 2017 kl. 12.58
"Tidigt i lördags morse sprang en naken och berusad man i 20-årsåldern runt i en flerfamiljsfastighet på Skomakargatan, och ryckte och slet i flera dörrar. En man som öppnade och undrade vad som stod på fick en örfil av den förvirrade mannen – som en polispatrull en stund senare anträffade fortsatt naken på Björkholmen. Han var kraftigt berusad, och satte sig till våldsamt motvärn vid gripandet. Nämnda misshandel och motstånd är polisanmälda, men det finns ännu ingen om ofredanden utmed vägen."

Han måste ha passerat på baksidan av vårt hus. Hade jag inte lagt av med att röka hade jag säkerligen sett honom från balkongen. I dag är det 18° i skuggan.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17437) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 14 maj 2017 kl. 13.14
Björn Ranelid har varit i stan. Han stannade Jaggan, hissade ned sidorutan och frågade en fotgängare om han visste var Sparresalen ligger. Mannen nickade och svarade ja. Det är bra sa Ranelid, hoppa in så visar du vägen.

Hade det varit mig han frågat hade jag sagt att jag inte åker bil med okända personer.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17438) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Söndag den 14 maj 2017 kl. 13.25
Blev guiden körd tillbaka efter utfört uppdrag? :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17439) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 14 maj 2017 kl. 13.35
Det förmäler inte historien.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17475) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 22 juni 2017 kl. 00.11
I morgon är det marknad i staun. Knallarna är redan på plats:

Lövmarknad

Men läser du det här i morgon så är det det i dag det är marknad. Den börjar klockan åtta. Eller började. Det är ju direktsändning. Det beror på hur mycket klockan är. Nu är klockan mer än midnatt så det är i dag är det markand.

Hade det varit förr i tiden hade marknaden börja klockan tolv. Inte i dag utan den tjugoandra. Sedan höll den på till klockan tolv dagen efter. I dag är det förstås den tjugoandra fast inte som förr i tiden. Kroppkakekrigen fram på småtimmarna är omtalade. Det var säket roligare förr.
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)