|
|
Av Jörgen Tollesson - Onsdag den 27 oktober 2021 kl. 19.26
|
Jag vet "med till visshet gränsande sannolikhet" vad du syftar på...
|
|
|
Av Christian Andersson - Onsdag den 27 oktober 2021 kl. 22.00
|
|
Hela stan var under belägring om man fick tro samlade pressen. Men det enda stället som var under belägring var pianobaren på stadshotellet. Närmre än så fick inte journalisterna komma.
|
|
|
|
|
|
|
Av Christian Andersson - Tisdag den 09 november 2021 kl. 14.20
|
NORDEA [Mail: NORDEA 030636] Verifiering av betalningsprodukt Bästa kund, Vi har försökt påpeka för dig via bankpost att du fortfarande använder den föråldrade Nordeas kortläsare. Alla våra kunder har engångsalternativet a tt begära en ersättningskortläsare kostnadsfritt före den 11 november 2021. Efter detta datum kommer en administrationsavgift på [UTF-8?]€49,95 att debiteras för en begäran om att byta ut din kortläsare. Detta belopp kommer automatiskt att debiteras från ditt checkkonto. Mer information finns i din bankmail. Klicka här för att logga in. Att fråga? Vi tycker om att tänka med! Vänligen kontakta oss. Vi gillar att hjälpa dig! Tack så mycket för ditt samarbete. Med vänliga hälsningar, Nordea Sverige Direktör Privat och Företag ================================================================ Detta är ett automatiskt skickat e-postmeddelande. Kommentarer till detta kommer inte att läsas ================================================================ Besynnerligt. Jag har varken checkkonto eller kortläsare hos Nordea. Så de måste ha fått fel för sig. Jag har en bankdosa fast inte från Nordea. Jag hade en liten en förut men den tog en bekant och skulle logga in på sitt konto. Så var den dosan körd. Jag gick till banken för att skämmas fastän det in var mitt fel. Där satt en vänlig dam som gav mig en ny dosa. En sådan stor en som jag ville ha haft från början. Sedan skämdes jag inte längre. Jag tror att jag struntar i brevet från Nordea.
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 09 november 2021 kl. 14.46
|
Finns det ens checkkonton längre? Är inte det också "föråldrat"? "Att fråga? Vi tycker om att tänka med!" Vad betyder det? Har man skrivit på engelska och sedan använt Google-översättning? Om det inte hade varit för att innehållet i mejlet är så typiskt Nordea, så skulle man kunnat tro att det var ett spammejl...
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 09 november 2021 kl. 15.28
|
Vid närmare eftertanke är det nog spam - trots att innehållet är typiskt Nordea... Speciellt att det finns en länk att klicka på för att logga in. Det kan jag aldrig tänka mej att en bank skickar i ett mejl. Inte ens Nordea... Och sedan är det undertecknat "Direktör Privat och Företag". Jag tvivlar starkt på att en direktör undertecknar ett brev om en så obetydlig sak som byte av inloggningsdosa. Och dessutom skulle jag bli förvånad om en direktör i en storbankerna har en svensk titel...
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 09 november 2021 kl. 15.49
|
Som sagt - det finns ingen "Direktör Privat och Företag" i Nordea, och inga svenska titlar. Det finns inte ens en avdelning "Privat och Företag". Man har "Personal Banking" och "Business Banking". Nordea: "Vår organisation".
|
|
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Torsdag den 11 november 2021 kl. 11.25
|
Det är tur att vi har myndigheter som ägnar tid och skattepengar åt väsentligheter... Självklart kan inte Arla få lov att låtsas som att korna inte skiter och rapar. Som alla vet är det detta ofog - som korna naturligtvis inte har ägnat sig åt tidigare under årtusendena, utan lagt sig till med under industrialismens tidevarv - som är orsaken till att all världens politiker är samlade i Glasgow nu...
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Torsdag den 11 november 2021 kl. 11.26
|
Är det förresten en ko som stämmer Arla? Är det inte KO? (Ändrat av kontoinnehavaren den 11 november 2021 kl. 20.03.)
|
|
|
Av Christian Andersson - Tisdag den 14 december 2021 kl. 09.43
|
SVT NYHETER: "det är en miljon människor som måste få sin dos varje dag" (Ändrat av kontoinnehavaren den 14 december 2021 kl. 09.49.)
|
|
|
|
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Måndag den 20 december 2021 kl. 00.17
|
"Vi använder Swedpank Pay för säkra betalningar." Det låter ju betryggande...
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Lördag den 05 februari 2022 kl. 14.57
|
Läst i dag i ett annat forum: "Giftet var oäkta." Oäkta gifte har jag aldrig hört talas om förut. Man lär sig något nytt varje dag. (Ändrat av kontoinnehavaren den 05 februari 2022 kl. 14.58.)
|
|
|
Av Christian Andersson - Tisdag den 15 februari 2022 kl. 06.41
|
|
Expressen: "Jag ångrar att jag sände live från min förlossning"
|
|
|
Av Christian Andersson - Måndag den 28 mars 2022 kl. 21.27
|
|
Dagens BLT: "Kvinna biten av tax – hundägare vägrade hjälpa till"
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 29 mars 2022 kl. 16.53
|
SVT har köpt Zelenskyjs TV-serie och långfilm "Folkets tjänare". Och så här skriver SVT bl.a. om den saken: "Eftersom både tv-serien och filmen innehåller starka scener som inte ska förknippas med verkligheten kommer innehållet kontextualiseras på SVT Play. - Vi kommer berätta om Folkets tjänare och varför den kom till. Eftersom man har sett Zelenskyj i alla nyheter i en annan situation den senaste månaden så känns det viktigt att ge publiken hjälp att förstå att det är en fiktiv serie, säger Eva Beckman." Man menar alltså att det är "viktigt att ge publiken hjälp att förstå att det är en fiktiv serie". Eller i klartext: SVT anser att tittarna är idioter som inte kan skilja dikt från verklighet.
|
|
|
|
|
Av Christian Andersson - Torsdag den 31 mars 2022 kl. 11.05
|
|
Jag brukar inte lyssna på P1 men i morse var det en som ringde till programmet ring så pratar vi. Han tyckte inte man skulle straffa de kriminella som rymmer för själva rymningen. Han hade själv en katta som var omöjligt att hålla inne särskilt i mars.
|
|
|
Av Christian Andersson - Torsdag den 31 mars 2022 kl. 15.19
|
|
Nu har SVT ändrat i sin artikel om språkutmaningar. "påväg"har blivit "på väg". SVT talar aldrig vad de har ändrat i sina artiklar. Språkvårdare tycker är ena riktiga messerschmittar. Tacka vet jag vanliga språkpoliser.
|
|
|
Av Christian Andersson - Fredag den 01 april 2022 kl. 09.46
|
Nu är det äntligen klart. Kajakklubben Eskimå byter namn till Canadensarna. (Ändrat av kontoinnehavaren den 01 april 2022 kl. 09.48.)
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Måndag den 02 maj 2022 kl. 21.26
|
SVT i dag: "Svenske Folkeparti"? Har SVT stavat Svenska Folkpartiets namn på danska eller norska?
|
|
|
Av Christian Andersson - Torsdag den 05 maj 2022 kl. 00.05
|
Läst idag: "Även svenskt luftrum kränktes i mars och april när ryska plan befann sig nära Gotland respektive Bornholm." Luftrummet nära Bornholm måtte väl ändå vara danskt?
|
|
|
|
|