|
|
Av Christian Andersson - Tisdag den 05 oktober 2021 kl. 22.24
|
|
Hur som helst kom det idag en obeställd försändelse från Postkodlotteriet. "Klimatekonomisk DR - Ej Retur" står det att läsa på kuvertet. Om jag returnerar försändelsen blir den då dubbelt så klimatekonomisk eller klimatkompenserad eller rentav klimatsmart?
|
|
|
Av Håkan Andersson - Måndag den 23 maj 2022 kl. 13.05
|
|
Att antar att denna delen av forumet är lite av en "slaskhink" som tidigare där man kan ta upp allt annat som inte passar in på de övriga rubriker. Har lite funderinar på andra ämnen som inte har med släktförskning/hembygdsforskning att göra.
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson - Måndag den 03 oktober 2022 kl. 03.38
|
Undrar hur användbar analytikerkåren är egentligen? Se länk: https://www.di.se/nyheter/borsapan-fortsatter-spoa-borsen-och-proffsen/
|
|
|
Av Kenneth Wulcan - Onsdag den 21 december 2022 kl. 20.20
|
|
Sonen har hjälpt mig, till en comeback. efter så gott som nio års frånvaro. finns det någon gammal bekant kvar ?
|
|
|
Av Håkan Andersson - Torsdag den 22 december 2022 kl. 17.26
|
|
Var det mig du tänkte på?
|
|
|
Av Håkan Andersson - Torsdag den 22 december 2022 kl. 17.28
|
|
Ich riddarna av sockerkaksorden? Finns de krav? eller har de kommit nya och fyllt på?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan - Torsdag den 22 december 2022 kl. 20.49
|
|
Håkan, under åren som gått, Har de avlidit, några ligger på "Vårdehem". Men det har fyllts på några nya stjärnor. Men inte av samma dignitet.
|
|
|
Av Håkan Andersson - Fredag den 23 december 2022 kl. 20.23
|
Tja. Vad skall man förvänta sig av "nybakta sockerkakor" av denna orden. De måste ligga till sig lite antar jag. Blir kanske bättre. Fast det orginalen kanske är de bästa...
|
|
|
Av Håkan Andersson - Fredag den 23 december 2022 kl. 20.28
|
|
Annars har jag undrat vart du blivit av. Du bara försvann.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan - Fredag den 23 december 2022 kl. 21.42
|
|
Håkan, bara håller med dig. Bara Försvann, det beror på att jag på halvfyllan. startade en fullständigt ren Facebookgrupp, om hemkommunens historia. Får inte förekomma, bilder på berusade folk; nedlåtande kommentarer m.m. Det har varit en rolig resa, men börjat tröttna på den. Släcker jag ner sidan, gör jag många mycket äldre än mig besvikna.
|
|
|
Av Håkan Andersson - Lördag den 24 december 2022 kl. 12.03
|
|
De kanske kommer hit i stället. Det fins ju ett fikarum här också.
|
|
|
Av Håkan Andersson - Måndag den 26 december 2022 kl. 01.05
|
|
Det hade säkert varit roligt att följa denna sida. Det var roligt att följa förvecklingarna
|
|
|
Av Kenneth Wulcan - Tisdag den 27 december 2022 kl. 18.25
|
|
Tja, en del kan kläcka ur sig roligheter också. En som aldrig gjort något, mer än drogat och varit full (rätt så tragiskt egentligen, 32 år och inte gjort annat) Det var under valet i höstas. Han kom fram och sa: En sak ska, du veta.Röstar aldrig på sossarna. De har gjort så att folk som inte behöver arbeta. De får pengar ändå.
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan - Onsdag den 28 december 2022 kl. 22.15
|
|
Skillnaden. är de av mig, saknade riddarna. Klarade sig utan samhällets hjälp. Oj bara Göransson, när han hamnade ålderdomshemmet och klagade på gröten de, serverade för mig. Legendariskt.
|
|
|
Av Håkan Andersson - Torsdag den 29 december 2022 kl. 00.39
|
|
Du har upplevt en del tillsammans med dem förstår jag...
|
|
|
Av Kenneth Wulcan - Söndag den 01 januari 2023 kl. 19.18
|
|
Om jag har Håkan. Som jag skrev, den nya stjärnorna har långt ifrån samma klass. Finns nog bara Mollocken, kvar. Tänk bara när han fick stroke och hamnade under en narkomans bil. Inte så illa som det, låter han blev aldrig överkörd eller något. Väldigt tragikomiskt
|
|
|
Av Håkan Andersson - Söndag den 01 januari 2023 kl. 20.06
|
|
Önskar att jag kunnat läsa om alla dessa upptåg här.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan - Söndag den 01 januari 2023 kl. 21.29
|
|
Tror inte admin, gick med på de nya stjärnornas "upptåg".
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan - Måndag den 02 januari 2023 kl. 15.13
|
|
Nja, men det är långt ifrån rumsrent. Men ska försöka, få ihop lite om den sedan avlidne Göransson, Han var en stjärna av Guds Nåde
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - forumguide - Måndag den 02 januari 2023 kl. 16.08
|
Om Kenneth själv tror att jag inte skulle uppskatta dessa "upptåg" här, så har jag ingen orsak att ifrågasätta det... Visst ska man kunna diskutera annat än släkt- och hembygdsforskning här - det är ju det som är orsaken till Fikarummet - men det finns gränser... Och nog finns det väl annat att än fylleri att diskutera utanför forskningen? Det görs ju inte för många inlägg om släkt- och hembygdsforskning - vilket trots allt är syftet med forumet - och hur många fler blir det om forskare som upptäcker AGF tar en titt under inlägg det senaste dygnet och bara ser fyllesnack? Det finns ju hur mycket som helst att skriva om släkt- och hembygdsforskning - inte bara om man har frågor och behöver hjälp... Så varför skriva om hembygdens historia i spionericentralen Facebook när det finns bättre alternativ?
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson - Onsdag den 04 januari 2023 kl. 01.43
|
|
Har en förfäder som hamnade på Kalmar fästning för att han sålde sprit. Konkurrent till gästgiveriet på orten. Om jag inte minns fel.
|
|
|
|
|