|
|
Av Christian Andersson - Lördag den 04 oktober 2025 kl. 11.12
|
AI via Google: "Naket" syftar oftast på de bägge böckerna av Åsa Kalmér, Naket – det mest intima och Naket – hans mest intima, där män och kvinnor delar sina innersta tankar om sex, kroppar och relationer. Ordet "naket" kan även referera till "att vara utan kläder", men i litterär kontext är det böckerna som avses. Ursäkta en obildad men jag känner inte till de båda böckerna. Däremot vet jag hur det är 'att vara utan kläder'. Av födsel och ohejdad vana.
|
|
|
Av Christian Andersson - Onsdag den 15 oktober 2025 kl. 10.27
|
Rubrik på förstasidan av Aftonbladets nätupplaga 2025-10-15: JUST NU: Rysk ubåt i Östersjön Det är inte första gången det händer. Minns ni vad statsministern sa för ganska exakt 44 år sedan: Håll gränsen, håll gränsen!
|
|
|
Av Christian Andersson - Onsdag den 15 oktober 2025 kl. 11.03
|
Nu är rubriken ändrad. Är det AI som har varit inne och styrt upp? Försvarsmakten följer rysk ubåt i Östersjön
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Onsdag den 15 oktober 2025 kl. 11.05
|
Rysk ubåt i Östersjön - vilket scoop! Det vore verkligen en överraskning om det inte fanns ryska ubåtar i Östersjön. Ryssland har ju faktiskt egna flottbaser där... (Ändrat av kontoinnehavaren den 15 oktober 2025 kl. 11.06.)
|
|
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Onsdag den 15 oktober 2025 kl. 11.37
|
Jag har med till visshet gränsande sannolikhet sett den.
|
|
|
Av Christian Andersson - Onsdag den 15 oktober 2025 kl. 21.42
|
|
Belos har inte varit hemma på ett tag. Två halvfärdiga ubåtar kan det räknas som en hel.
|
|
|
Av Christian Andersson - Torsdag den 16 oktober 2025 kl. 16.21
|
|
Idag ser jag tre kranar från balkongen. En av nyare modell, en äldre och en uråldrig. Dessvärre kan jag inte dela med mig.
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Måndag den 20 oktober 2025 kl. 19.27
|
"Planen är jämn, men gropig", enligt Radiosportens reporter på Gamla Ullevi.
|
|
|
Av Christian Andersson - Måndag den 20 oktober 2025 kl. 22.32
|
Sveriges Radio P4: En något glad sillastrypare: "Jag tycker vi gör om det igen!"
|
|
|
Av Christian Andersson - Tisdag den 21 oktober 2025 kl. 10.04
|
|
Supporter: "Det här är större än Duplantis"
|
|
|
|
|
Av Christian Andersson - Tisdag den 21 oktober 2025 kl. 19.03
|
Inslaget kom ifrån Göteborg men det lät inte som göteborgska. (Ändrat av kontoinnehavaren den 21 oktober 2025 kl. 19.07.)
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 21 oktober 2025 kl. 19.41
|
Jag menade Duplantis.
|
|
|
|
|
Av Christian Andersson - Lördag den 25 oktober 2025 kl. 11.33
|
|
Aftonbladet: ... sa Åkesson när han klev in i den pampiga förstakammarsalen i riskdagen ...
|
|
|
Av Christian Andersson - Lördag den 25 oktober 2025 kl. 13.31
|
|
Aftonbladet: Enligt boende har hon tankat diesel i en bensinbil och försöker därför tömma tanken på bensin.
|
|
|
|
|
Av Christian Andersson - Onsdag den 29 oktober 2025 kl. 15.05
|
AI: "Evenemangsplats: Dyk Ett har sedan dess blivit en allmänt känd plats som används för att definiera ett område i Sölvesborgs innerhamn, "mellan silosarna och Dyk Ett", där bland annat kommunen arrangerat ett firande för Mjällby AIF." Artificiell Intelligens är före sin tid. Firandet är inte förrän de 9 november. Grattis Mjällby AIF – Svenska mästare 2025!
|
|
|
Av Håkan Andersson - Torsdag den 30 oktober 2025 kl. 09.40
|
https://www.di.se/live/avslagen-forsaljning-for-danska-oljatten/ Är det bara försäljningen som är avslagen hos Carlsberg? (Ändrat av kontoinnehavaren den 30 oktober 2025 kl. 09.46.)
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Torsdag den 30 oktober 2025 kl. 14.49
|
SVT: "Nu flyger helikoptersimulatorn igen" Och jag som inbillat mig att poängen med en simulator är att man inte flyger. Man lär sig något nytt varje dag. (Ändrat av kontoinnehavaren den 30 oktober 2025 kl. 14.57.)
|
|
|
Av Christian Andersson - Torsdag den 30 oktober 2025 kl. 15.12
|
Helt apppropå: I dag har jag sett 'Astrid Lindgrens elskede film'. på TV. Jag funderar på om Karlsson på taket flög på riktigt eller om han simulerade. I programmet ser man att han hänger i ett rep. Kunde han flyga utan propeller? Hur var det med Pippi, Tommy och Annika. Flög de luftballong på riktigt? Kyrkan ska ha varit Klinte ett par mil söder om Villa Villerkulla: Pippi, Tommy och Annika flygar luftballong
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|