Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Meddelanden   >  
Öppet igen
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16450) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - forumguide - Torsdag den 28 april 2016 kl. 17.41
Då var det öppet igen (efter den tillfälliga stängningen)!

Nej, det står inte den 19 juni i min almanacka. :-) Och inte heller har orsaken till stängningen blivit inaktuell, alltså att jag har begränsad möjlighet att vara aktiv här den närmaste tiden; så är det fortfarande (även om jag kommer att kunna ha hyfsad koll på sakernas tillstånd den närmaste veckan) - men jag chansar på att det kommer att gå lika lugnt och städat till här som vanligt.

Och varför har jag nu ändrat mig? Jo, p.g.a. det nya Anbytarforum. Det är många som önskar det gamla tillbaka, alltså det som använde forumprogrammet Discus och dess funktioner, som bl.a. gjorde det lätt att följa med i vad som hände i forumet och se vilka intressanta ämnen som fått nya inlägg - något som är helt hopplöst med Anbytarforums nya forumprogram.

Och Arkivguidens Forum använder ju exakt samma program som det gamla Anbytarforum. Därmed inte sagt att det inte finns skillnader mellan forumen (i så fall hade det ju inte varit någon poäng med att starta Arkivguidens Forum :-)), men rent tekniskt fungerar de alltså på samma sätt. (Se mer om den saken under "Ny plattform" för Arkivguidens Forum? Men lugn - svaret på rubrikens fråga är "Nej". :-))

Nu inbillar jag mig inte att det kommer att bli någon rusning hit. Kanske blir det inte någon större aktivitet än vanligt - kanske t.o.m. mindre, eftersom många tror att AGF inte öppnar igen förrän den 19 juni... Men möjligheten ska i varje fall finnas att diskutera släktforskning i ett forum där det går att på ett enkelt sätt följa med i vad som händer under dagen eller veckan.

Så välkomna till Arkivguidens Forum - och välkomna tillbaka, ni som har varit här förut!

Observera att det inte bara är de som har frågor och efterlysningar eller vill hjälpa till med att svara på dessa som är välkomna - här är det också möjligt att berätta om sin forskning. Se Berättelser om gångna tider. Det behöver inte vara någon 'doktorsavhandling' för att publiceras. :-) Allt är av intresse.
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)